Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ser det ut med uthyrning i gardasjön,italien??

  • svenne

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 19:12
    andersbq;680866 wrote:
    … men ska snubben ändå ner så är det klart att han kan glida in på ett hyrcenter och kämpa några timmar med halvbra grejor, och då är nog området runt Hotel Pier bästa stället. (eller kanske minst sämsta ,Svenne!)

    Just det!

  • jester

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 10:05
    Svenne;680865 wrote:
    Garda, Torbole eller någon annan håla runtom, må vara trevligt. Men det är INTE Europas bästa surfspot.
    Om nu 6,5 eller till och med 7,5 är gränsen för bra surf (inte för mig, men kanske för dig), då finns det många platser där man kan surfa tametusan varje dag året om.

    Period – Punkt – Finito – Capice?

    Nu förutsätter du att alla håller på med wave/freestyle. Dom flesta av oss gör ju itne det… Garda är ju ett plattvattenspot

  • svenne

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 10:35
    Jester;680906 wrote:
    Nu förutsätter du att alla håller på med wave/freestyle. Dom flesta av oss gör ju itne det… Garda är ju ett plattvattenspot

    Definitivt inte. Men nu när du säger det, ni kan ju alltid flytta era Karpathos-veckor till Garda.
    Så jävla platt vatten är det inte på Garda heller.

  • dr-masse

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 11:13

    Svenne, du måste lägga det som uppenbart hände mellan dig, den där italienaren, tysken och hans fru i Torbole bakom dig nu. 😀

    Garda är ett makalöst vackert spot med magisk omgivning. Absolut bra för vindsurf, men visst finns det bättre i Europa. Har varit där 2 ggr, men kom av olika anledningar aldrig ut på vattnet själv. Förutom i en taxibåt. Rätt många minuspoäng på surfkontot där.

  • jester

    Medlem
    3 februari, 2012 vid 12:27

    Jag har ingen aning… Har aldrig varit i Garda. Utan poängen jag ville framföra var att om man kör freeride/slalom så är det fortfarande roligt även när det inte blåser kuling.

    Jag tror att dr Masse har en bra teori ovan… 😀

    Och Karpathos är egentligen för stökigt för mig, är för dålig för att köra det stället. Skall ev testa att åka lite tidigare i år för att slippa det allra värsta… 🙂 (har dock hört rykten att det egentligen är tvärtom, men då får man fira semester istället)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur ser det ut med uthyrning i gardasjön,italien??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.