Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur skall man använda taggar och streck mm.

• Hur skall man använda taggar och streck mm.

Publicerad av Knatte på 9 februari, 2006 vid 22:26

Om man nu vill lägga in en URL-länk till ett inlägg eller vilken adress på WWW-världen är det ju lätt.
    Men om man samtidigt vill döpa om URL-länken till något annat namn (den funktionen fanns ju förr) hur gör då??
    Skicka inte mig till FAQ, för jag fattar inte den förklaringen:mad: 😡

Så steg för steg guide behövs för mig och varför man gör så och så…harhar.gif
    Alla små steg och tips vill jag gärna ha..

jester svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • adde

Medlem
    10 februari, 2006 vid 07:35
    Knatte wrote:
    Om man nu vill lägga in en URL-länk till ett inlägg eller vilken adress på WWW-världen är det ju lätt.
    Men om man samtidigt vill döpa om URL-länken till något annat namn (den funktionen fanns ju förr) hur gör då??
    Skicka inte mig till FAQ, för jag fattar inte den förklaringen:mad: 😡

Så steg för steg guide behövs för mig och varför man gör så och så…harhar.gif
    Alla små steg och tips vill jag gärna ha..

Börja med att gå in på kontrollpanelen och välj redigera alternativ i vänstermenyn. Sen scrollar du ned till Övriga alternativ och Redigeringsgränssnitt. Välj standard eller uttökad redigerare.

Nu får du en massa knappar och prylar så du kan göra länkar mm…

Funkar det inte bättre nu så kan vi göra en “GIUD” 😀

/adde

• ola_p

Medlem
    10 februari, 2006 vid 07:49

Typ såhär fungerar det…
    test skriver man såhär:
    [noparse]test[/noparse]

• Knatte

Gäst
    11 februari, 2006 vid 14:32
    adde wrote:
    Börja med att gå in på kontrollpanelen och välj redigera alternativ i vänstermenyn. Sen scrollar du ned till Övriga alternativ och Redigeringsgränssnitt. Välj standard eller uttökad redigerare.

Nu får du en massa knappar och prylar så du kan göra länkar mm…

Funkar det inte bättre nu så kan vi göra en “GIUD” 😀

/adde
    Adde! Jag vill ha en GUID på hur man gör och inte den färdiga länken som Ola gjorde 🙂
    Jag har gjort alla dina steg enligt ovan, men lära mig detta. Så att jag slipper fråga om några veckor igen:eek:

• the_novice

Medlem
    11 februari, 2006 vid 15:56
    Knatte wrote:
    Adde! Jag vill ha en GUID på hur man gör och inte den färdiga länken som Ola gjorde 🙂
    Jag har gjort alla dina steg enligt ovan, men lära mig detta. Så att jag slipper fråga om några veckor igen:eek:

Skärpning Knatte…
    Jag är nog inte tillräckligt “fjunig” för att kunna en massa om detta men här är en liten guide. Följ addes anvisningar så att du får upp lite fler options, klicka på jordgloben osv…

• Knatte

Gäst
    11 februari, 2006 vid 16:10
    The_Novice wrote:
    Skärpning Knatte…
    Jag är nog inte tillräckligt “fjunig” för att kunna en massa om detta men här är en liten guide. Följ addes anvisningar så att du får upp lite fler options, klicka på jordgloben osv…

Novice 😉 Den biten är väl inga problem :cool2:
    Det är ju när du vill byta ut http://www.Surfzone.se mot någon namn som tex titta här och på detta sätt dölja länknamnet, som problemet uppstår. Den funktionen fanns ju i det gamla forumet, utan att kunna script mm. 😀

• the_novice

Medlem
    11 februari, 2006 vid 16:43

Okej….

I mitt lilla exempel så står det surfzone.se två gånger i koden. Det första inom “…” är länken och den andra gången är den text som syns… Så byt ut länktexten nr2 till texten klicka här

• Johan!!

Gäst
    11 februari, 2006 vid 17:35

Såhär ska du alltså skriva fast med “[” istället:
    (URL=”www.steffo.nu”)Klicka här(/URL)
    Klicka här

• adde

Medlem
    13 februari, 2006 vid 10:24
    Knatte wrote:
    Novice 😉 Den biten är väl inga problem :cool2:
    Det är ju när du vill byta ut http://www.Surfzone.se mot någon namn som tex titta här och på detta sätt dölja länknamnet, som problemet uppstår. Den funktionen fanns ju i det gamla forumet, utan att kunna script mm. 😀

Hmm, om du använder länk-knappen och skriver in adressen i dialogrutan så kommer rätt UBB kod att läggas till i textrutan. SAMTIDIGT MARKERAS länkTEXTEN, bara att skriva en annan text!

/adde

• Knatte

Gäst
    13 februari, 2006 vid 11:57

Nu gör jag ett nytt försök enligt Adde’s sista tips :tongue:

Skall bara kolla upp

Faaaan! Jag är tydligen inte helt obildbar ändå:rolleyes: 😮

• jester

Medlem
    13 februari, 2006 vid 13:06

jösses… dåt GÅR att lära en gammal hund att sitta… eller länka som i det här fallet… 😉

• adde

Medlem
    13 februari, 2006 vid 13:44

@Jester]jösses… dåt GÅR att lära en gammal hund att sitta… eller länka som i det här fallet… )[/QUOTE wrote:

Än finns det hopp alltså! Seså, träna på länkingen nu…

/adde (jag kan iaf rigga en 4.2:a i vardagsrummet :D)

• jester

Medlem
    13 februari, 2006 vid 14:33

Jag skall nog kunna få plats o rigga en 5.8 iaf… Har inte så små segel som 4.2…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur skall man använda taggar och streck mm.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.