Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur stor bräda?
-
Hur stor bräda?
Publicerad av hengo på 2 mars, 2003 vid 23:20Ska skaffa upp mig på en riktig bräda till sommarn tänkte jag. plywood håller inte i längden!
väger ynka 62-63kg och undrar hur liten bräda jag kan köra då egetnligen?
borde ju kunna ha rätt liten, men ändå plana relativt tidigt i halvlite vind.
nej Mons, jag tänker inte köpa din shortboard
mycket tacksam för svar!
richi svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Skaffa en tvintip från naish 160, det är ganska bra flytmåga i den plus bra känsla.
-
160 låter lite väl saftigt tycker jag…. jag skulle föreslå något runt 140×30-35 om du ska ha endast en bräda, annars en 120-130×30-35 och en 140-150 och lite bredare.
//fredrik a
-
Satsa på en bräda mellan 140 och 150! Då har du en längd som fungerar i de flesta förhållanden och i de flesta vindarna. Gå in på vår sida och kolla var Slingshot och Fanatic har att erbjuda…
/Rikard
-
asså bara en fråga. körde du på en plywood bräda som du byggt själv eller nått du köpt?? (snälla idiotförklara mig inte) jävlit fräckt å bygga nått sånt själv annars. om de va de du gjorde så skulle ja bli väldans gla om du berätta hur. aja. ha de bra…
-
byggt själv!
http://kitepics.ersboda.nu/braedbygge/
lite böj å på me lite stickers, sedan nå lager båtlack! -
Raptorn e en schysst bräda! men den är i minsta laget för lättvindsdagarna. Vill du bara ha en bräda som rockar i medelvind och hårdvind så är raptorn ett bra alternativ. Den har längsgående djupa rails som bidrar till otroligt grepp!
/Rikard
-
Lättvinds bräda är inget att sattsa på som tidigare inlägg köp
en 135-140 cm bräda man planar ju alltid endå om man inte gör det så är det ju dåligt med vind och ändå ingen ide att köra endå genom att du inte kan ta någon större höjd. Du kanske skulle fundera på en större drake istellet. Jag kör på en 140cm bräda och väger ca:104 kg fungerar utmärkt. Idag så sattsar man mer på kortare brädor just av den anledningen.
/ Pontan -
Halloj! kop min AHD TType 145 cm! Perfekt for mig(vager inte heller sa mycket), men hann inte kora pa den mer an en vecka innan jag fick en ny. Maila mig om du vill ha den anna__________@hotmail.com
-
inte för 6500:- som står i säljes iaf.. gå ned nåra lappar så kanske
-
Det håller jag med om Pontan! Jag påstod inte heller att han ska satsa på en lättvindsbräda…
Logga in för att svara.