Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur torr är en torris ???

  • Hur torr är en torris ???

    Publicerad av Pryde på 17 december, 2001 vid 17:14

    Hur torr är en torrdräkt typ Neilpryde eller Sola, är man
    helt torr på kroppen efter ett vanligt surf ?

    s svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2001 vid 17:23

    Jag är en stolt ägare av en Sola och jag måste säga att jag e helnöja med den. Dom ända ställena som det kommer in lite vatten är nacken, händer och fötter.. men det beror ju på hur mycket man har tänkt att bada.. Själv blir jag så varm så jag svettas en väldig massa i den så jag blir blöt, men jag e varm. Jag skulle inte tveka på att köpa den en gäng till..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2001 vid 20:16

    Jag kan säga att det är en stor skillnad mellan en våtdräkt och en torris. Visst blir du lite blöt men det är inget du direkt lägger märke till.

  • s

    Medlem
    18 december, 2001 vid 10:51

    Jag är absolut inte torr efter en dags surf, men det beror inte på att det kommer in vatten… Jag misstänker att det är svetten. (Sedan finns de även de som utmanar genom att urinera i dräkten – inte att rekommendera med en torris på – det är inte mycket genomströmning….)

    Jag har en ProLimit torrdräkt som jag är nöjd med, smidig och varm. Det enda ställe det läcker in är i halsen. Den är lite för vid för min smala hals. När vintern kommer brukar jag komplettera den med en väst med huva utanpå – då är det helt tätt. Det kommer inte in en gnutta vatten och det är mycket varmt!

    Det finns säker andra typer av dräkter som kan bli lika torra, typ shortzip eller överlappande halsar etc. Men en torris är alltid en torris!

    Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur torr är en torris ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.