Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hur transporterar ni er och er utrustning?

  • Hur transporterar ni er och er utrustning?

    Publicerad av johanygren på 20 januari, 2013 vid 17:42

    Hallå!

    Inlägg nr.1.
    Har vindsurfat 3 somrar nu och lärde mig själv envis som jag är genom att kolla youtube och svära en hel del. Så är nybörjare på det här och behöver lite tips på hur man transporterar grejerna på lättast sätt.

    Pluggar nu och har fått sälja min brädtransporterare. Hade en volvo 745 där jag hade all utrustning i bilen. Har alltså surfat själv.

    Undrar nu vad ni har för transportmedel och lite runt detta?

    /Johan

    sweflu svarade 10 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • vigla

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 14:35

    Med många års erfarenhet av diverse surftransporter, såväl bättre som sämre, kan jag sammanfatta detta ämne med ett ord- takbox.

    Med facit i hand kan jag konstatera att takboxen borde ha varit det första jag investerade i för då hade man sluppit slänga bort hundratalet timmar med att bara remma surfkit på tackräcken och istället använt denna tid på vattnet. Vad gäller transportmedel finns dessvärre inga alternativ till en bil om man vill ha möjligheten att välja en spot efter prognos, vilket är oundgängligt om man i vart fall mest hänger på östkusten/Sthlm.

    kolla http://www.surfbox.de så förstår du

  • johanygren

    Medlem
    21 januari, 2013 vid 18:40

    Jo har länge funderat på att titta om vår vanliga takbox kan komma till någon nytta. Att ha en bil är självfallet. Men har funderat på att ha grejerna vid tyresö vindsurfingklubb. Men då jag jag ytterst begränsad.
    Men tack för tipset! Ska spana vidare på dessa boxar!

  • gustav1980

    Medlem
    3 februari, 2013 vid 22:00

    Jag har vindsurfat sedan 2004 och 2012 är nog den bästa säsongen hitills. Inte pga att vädret var speciellt bra eller för att jag lyckades med någonting som jag inte fixat tidigare. Utan helt enkelt för att jag alltid hade grejerna packade i takboxen…om man kan leva med stöldrisken är det stor takbox en bekväm investering 🙂

  • sweflu

    Medlem
    7 augusti, 2013 vid 22:00

    Jag föreslår en av dessa. Har länge tänkt att beställa en från tyskland. kostar ca 1000kr att frakta.
    http://www.surfbox.de/de/k_4-Surf-Dachboxen-p_kat2.htm
    Men just nu har jag en Thule pacific 500. där jag får plats med en mast och 4 segel.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Hur transporterar ni er och er utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.