Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing hur trimmar man sin formula..?

  • sailortrash

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 06:50

    skulle så gamla lattor funka med ett modernt segel menar du?

    jag skulle inte slänga det, inte så länge det är helt allafall. det är emot alla principer..

  • klang

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 21:11
    sailortrash;692258 wrote:
    skulle så gamla lattor funka med ett modernt segel menar du?

    jag skulle inte slänga det, inte så länge det är helt allafall. det är emot alla principer..

    Oftast så behöver man bara ersätta en liten del av lattan, har man flyt så är en gammal latta antingen tillräckligt stor (diameter) för att man ska få in två ändar, eller liten så att den får plats inne i den trasiga.

  • swe-496

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 05:20

    Alltid bra att ha gamla som reservdelar tills man får tag på ett original om man vill vara petig.

  • gregerkj

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 11:11

    Japp! Sparar cambers och lattor som reservdelar funkat bra att byta nån latta
    ibland. Produktutvecklingen på tublattor har väl inte varit så stor dom senaste
    10 åren vad jag noterat.

    Vi är alla olika:
    Slänger utan problem hela gamla segel och brädor hängselar dräkter skor etc.
    Utveckligen går framåt man vill ju även ha nya surfgrejor som allting annat som slängs.
    typ mobiler mm.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing hur trimmar man sin formula..?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.