Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var Väddö idag?

  • Hur var Väddö idag?

    Publicerad av boman på 28 september, 2008 vid 15:55

    Sjön erken levererade skön segling, stadiga 11-13 m/s och mycket mot NV….hmmm så hur var det på Salnö, ganska kasst eller? 😉

    mvh
    Boman

    boman svarade 15 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • _frippe_

    Medlem
    28 september, 2008 vid 16:30

    Jag var inte där själv men har fått en rapport. Som jag förstod det så var det byig 5.7 och lite större bräda som gällde. Inga vågor på förmiddagen, men det kom senare. Brösthögt och sideshore tydligen… man borde ha åkt dit alltså. Men jag trodde inte det skulle funka på väst vilket det var enligt både prognoser och obsevation vid ett-tiden.

  • larry

    Medlem
    28 september, 2008 vid 20:24
    Boman;503269 wrote:
    Sjön erken levererade skön segling, stadiga 11-13 m/s och mycket mot NV….hmmm så hur var det på Salnö, ganska kasst eller? 😉

    mvh
    Boman

    Både ja och nej. Vi hade trevlig 5.4 segling i sol………………….men OK jag hade hoppats på större vågor.

    När vi kom upp kl 9.30 var det helt platt, men blåste för mellan 4.7 och 5.4. Vi valde då att åka runt och reka lite andra ställen. Hittade dock inget av värde, men borde ju finnas fler ställen om man tar sig tid.

    Vid 11 tiden stack vi i alla fall ut med 5.4 men fortfarande inga brytande vågor, det reste sig lite där reven var, så man kunde föreställa sig.

    En stund efter ett vi käkat lite skulle tippa på två tiden började det bryta på revet. Då drog vi ut igen. Bra hoppramper, men fortfarande lite i tunnaste laget för vågridning. Jag fick egentligen bara en bra set våg med tre svängar. Vinkeln var det dock inge fel på. Ren sidvind. Framåt tre tiden vred vinden ner mot väst och då blev det riktigt byigt och vi gav upp.

    //L

  • larry

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 07:20

    Jag kom tydligen med på bild i söndags. En av mycket få bilder som finns från revet. Det var förmodligen en av de bättre vågorna för dagen, men spana in vinkeln…..stället har potential. Har ju haft min bästa svenska vågsegling där också.

  • boman

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 09:15

    @LARRY 504376 wrote:

    Jag kom tydligen med på bild i söndags. En av mycket få bilder som finns från revet. Det var förmodligen en av de bättre vågorna för dagen, men spana in vinkeln…..stället har potential. Har ju haft min bästa svenska vågsegling där också.

    Tack för den Larry, hoppas det blir lite mer NV vindar innan isflaken börjar rulla in.

    🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var Väddö idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.