• Publicerad av christian12345 på 26 februari, 2008 vid 08:24

    Jag har sett att folk snackar om Hurghada här på forumet och tycker att det är på sin plats att utfärda en varning. Förutom en 14-dagars tur med flodbåt i Holland så var Hurghada min mest förfärliga semester någonsin. Här är dagboken som jag kommer ihåg det:

    Dag 1: Ingen vind, läste ut enda boken jag hade med.
    Dag 2: Ingen vind, läste manualen till mina kites 33 gånger.
    Dag 3: Ingen vind, blev oöverträffad mästare i Snake på mobilen.
    Dag 4: Räserbajs, dålig andedräkt pga vätskebrist.
    Dag 5: Räserbajs, ont i huvudet pga vätskebrist.
    Dag 6: Räserbajs, spruckna läppar pga vätskebrist.
    Dag 7: Räserbajs, kan inte ens gråta pga vätskebrist.
    Dag 8: Ingen vind, sitter med rakbladet i handen och försöker komma ihåg: var det “nedför gatan, inte korsa övergångsstället” eller tvärt om?

    Observera att under dag 4-7 “The Räserbajs Era” var det också vindstilla. Det betyder att temperaturen på det sunkiga rummet var olidlig.

    May This Be a Lesson To You All!

    thoots svarade 15 år, 11 månader sedan 20 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • wakenils

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 08:43

    fan vad gött o höra nu när man bokat en vecka där! borde ju inte bli sämre än så iaf

  • neven

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 09:33

    När var du där?

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 09:33

    @christian12345 447380 wrote:

    Jag har sett att folk snackar om Hurghada här på forumet och tycker att det är på sin plats att utfärda en varning. Förutom en 14-dagars tur med flodbåt i Holland så var Hurghada min mest förfärliga semester någonsin. Här är dagboken som jag kommer ihåg det:

    Dag 1: Ingen vind, läste ut enda boken jag hade med.
    Dag 2: Ingen vind, läste manualen till mina kites 33 gånger.
    Dag 3: Ingen vind, blev oöverträffad mästare i Snake på mobilen.
    Dag 4: Räserbajs, dålig andedräkt pga vätskebrist.
    Dag 5: Räserbajs, ont i huvudet pga vätskebrist.
    Dag 6: Räserbajs, spruckna läppar pga vätskebrist.
    Dag 7: Räserbajs, kan inte ens gråta pga vätskebrist.
    Dag 8: Ingen vind, sitter med rakbladet i handen och försöker komma ihåg: var det “nedför gatan, inte korsa övergångsstället” eller tvärt om?

    Observera att under dag 4-7 “The Räserbajs Era” var det också vindstilla. Det betyder att temperaturen på det sunkiga rummet var olidlig.

    May This Be a Lesson To You All!

    Det var det dummaste jag läst på länge, dock lite roligt!

    Nåja, då ska jag summera mina 3 veckor där, samtliga i början på juni 2005 och 2006.

    Första resan 2005: 14 dagar, vind 13 av dessa.
    Andra resan 2006: 7 dagar, vind samtliga.

    Lite småbyigt ibland dock men inte så farligt trots allt.

    Har väl inte så känslig mage så det där vet jag inget om, men man ska nog tänka på att förbereda sig lite.

  • martent

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 09:45

    Det var ett kul inlägg!
    Jag var där förra året vid denna tiden! Vi hade vind alla dagar utom två och då blåste det för mycket!
    Om man inte äter sallad och slickar på deras äckliga pengar så får man ingen räserbajs!

    Det ända negativa var att folket är sjukt otrevliga förutom på kitestället och lite byigvind som man kan stå ut med!

    Nästa vecka ska vi till sharm el sheihk och hoppas det blir lika bra!

  • christian12345

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:11
    Neven;447390 wrote:
    När var du där?

    I maj för två år sedan.

    MårtenT;447395 wrote:
    [..]Om man inte äter sallad och slickar på deras äckliga pengar så får man ingen räserbajs![..]

    Jag åt seafood… Och jag tyckte att jag var noga med att välja rätt ställe och sådär, men med facit i hand så kunde jag ju lika gärna ätit kycklingsushi.

    MårtenT;447395 wrote:
    [..]folket är sjukt otrevliga[..]

    Ja! Jag kommer så väl ihåg när jag skulle kuta hem från apoteket med antibiotika för magen (jag hade en time-slot på c:a 2 minuter 4 sekunder och 3 hundradelar).

    Först börjar alla rycka i en, viftandes med äkta plastreliker från kung Tuts palats – och så blir de ännu mer säljgalna när de ser att man har bråttom. Jag gick till sist bara förbi de där stollarna, men då blev jag stoppad av någon som tyckte att jag inte visade nog respekt för hans kusin och att det var min plikt att stanna och titta på plastsarkofager.

    Jaha. Visst. Men visa då för fan lite respekt för räserbajs också.

  • imported_lars

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:30

    @christian12345 447422 wrote:

    I maj för två år sedan.

    Jag åt seafood… Och jag tyckte att jag var noga med att välja rätt ställe och sådär, men med facit i hand så kunde jag ju lika gärna ätit kycklingsushi.

    Ja! Jag kommer så väl ihåg när jag skulle kuta hem från apoteket med antibiotika för magen (jag hade en time-slot på c:a 2 minuter 4 sekunder och 3 hundradelar).

    Först börjar alla rycka i en, viftandes med äkta plastreliker från kung Tuts palats – och så blir de ännu mer säljgalna när de ser att man har bråttom. Jag gick till sist bara förbi de där stollarna, men då blev jag stoppad av någon som tyckte att jag inte visade nog respekt för hans kusin och att det var min plikt att stanna och titta på plastsarkofager.

    Jaha. Visst. Men visa då för fan lite respekt för räserbajs också.

    Hehe, du skulle ha dragit ner brallorna, satt dig på huk o kikat på sakerna…

  • skanepaul

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 11:42

    Haha, jag har ätit min bästa sushi någonsin på Little Buddha, Naama bay, Sharm, deluxe place säger jag bara.

    Var inte så bitter Christian, du hade sjuk otur bara.

    Jag ser 3 grymma fördelar med egypten, varmt och SOLIGT, vindsäkert och bra organiserat.

    Ska man bara iväg en vecka eller två så är det oslagbart vill jag säga med endast 5 timmars flygtid och särskilt om man har en flickvän som gillar solen!

  • che_riff

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 13:26

    Var i Hurghada för 2 veckor sedan, hade bra vind 6 av 7 dagar, 24-25 grader i luften och endast 2-3 kiteare på vattnet :). Åt sallad samt skaldjur, ingen höjdar kvalle, och hade inte några som helst problem. Håller dock med om att man blir lite trött på deras “sociala” känsla. Väldigt påstridiga! Ett grymt ställe för den som vill lära sig kitea eller köra plattvatten och freestyle. Finns inte mycket annat att göra förutom kitea, dyka, Luxor eller lång tripp till Kairo(pyramiderna).

  • sourra

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 19:52

    Har hört att koleravaccinet dukoral ska vara grejhöjta om man vill slippa räserbajs. Hur får man tag på det?

  • gonzo

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:05

    hehe hoppas du får räserskita å vindstilla sourra å en arab som står å skriker åt dig en hel vecka om att du ska köpa sand

  • call3

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:06

    Blev informerad av en kamrat om deras påträngade säljiver… Han rekommenderade inte att åka dit pga hur localsen beter sig.

    Blir Portugal/Algarve istället.

  • gonzo

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:07

    ät dimor som mussli så kanske du klarar dig ta med en pall

  • wakenils

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:07

    @sourra 447584 wrote:

    Har hört att koleravaccinet dukoral ska vara grejhöjta om man vill slippa räserbajs. Hur får man tag på det?

    accessakuten, drickvaccing som tas i 2 doser med 1 veckas mellanrum

    fick tips om Traveller som ska kunna köpas på apoteket, gör tydligen så man inte behöver skita på några dagar om man blir lite kass

    låter som man ska ta med sig ett kilo havregryn o leva på fibrer hela veckan för att slippa hänga på dass för mycket…

  • wakenils

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:08

    om nu olyckan är framme får man väl köra gonzostilen utan boardies…

  • debkausf

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 20:20

    @WakeNils 447594 wrote:

    accessakuten, drickvaccing som tas i 2 doser med 1 veckas mellanrum

    fick tips om Traveller som ska kunna köpas på apoteket, gör tydligen så man inte behöver skita på några dagar om man blir lite kass

    låter som man ska ta med sig ett kilo havregryn o leva på fibrer hela veckan för att slippa hänga på dass för mycket…

    Ta med våtservetter med sprit o tvätta ofta hela kroppen o slicka inte på fingrarna!!!!!!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.