• sourra

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 22:12

    Kollade jsut Kiteworlds reseguide och man kan sammanfatta den så här för Safaga:
    Wind i mars: 75% bft 4 eller högre
    Boende: 3/5
    Mat: 3/5
    Kröka: 2/5
    Barnvänligt: 2/5
    Singelvänligt: 2/5

  • ernie-mccracken

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 09:14

    Oh la la la!!! Singelvänligt 2/5… Det där var generöst Sourra.

    Bakom varje Burka döljer sig en skönhet… Annars fanns det mest feta engelsmän och smaklösa ryssar på stränderna.

    Min slutsats är att man inte åker inte till Egypten för att ragga.

  • vicky

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 10:32

    @Ernie McCracken 466989 wrote:

    Oh la la la!!! Singelvänligt 2/5… Det där var generöst Sourra.

    Bakom varje Burka döljer sig en skönhet… Annars fanns det mest feta engelsmän och smaklösa ryssar på stränderna.

    Min slutsats är att man inte åker inte till Egypten för att ragga.

    Om man är brud och åker dit är det 5/5 i raggningsmöjligheter men för oss killar är det 1/5 så 2/5 är väll nått slags medel

    Jag har då alltid haft vind alla dagar jag vart där förutom en vecka i april då det var vind 1/7 dagar.

    Det finns en snubbe som går runt och säljer popcorn på gatan dom är helt okej att äta. Sen har jag minnen av att vi hitta nån halvsnygg egyptisk donna med burma och 10 brorsor runtomkring sig som vi och hela hurghada spanade in.

    Förutom det har jag aldrig sett en egyptisk tjej.

  • sourra

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 20:18

    Skrev jag verkligen att man ska ragga på infödingar?

  • virena

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 22:04

    @Vicky 466996 wrote:

    Om man är brud och åker dit är det 5/5 i raggningsmöjligheter men för oss killar är det 1/5 så 2/5 är väll nått slags medel

    Jag har då alltid haft vind alla dagar jag vart där förutom en vecka i april då det var vind 1/7 dagar.

    Det finns en snubbe som går runt och säljer popcorn på gatan dom är helt okej att äta. Sen har jag minnen av att vi hitta nån halvsnygg egyptisk donna med burma och 10 brorsor runtomkring sig som vi och hela hurghada spanade in.

    Förutom det har jag aldrig sett en egyptisk tjej.

    Som tjej behöver du inte ens ragga, det räcker att gå i en mörk gränd så kommer grabbarna fram klämmer dig på brösten och frågar om du vill fucki fucki…tur att man har vassa armbågar efter 16 år som fotbollsspelare…

    Såg inte heller en enda egyptisk tjej under hela tiden i safaga, men när jag gjorde Instruktörskursen i el gouna var det faktiskt en grymt cool egyptisk tjej som gick kursen. Hon var den första egyptiska kvinnan som utbildade sig till kiteinstruktör. Så de finns……..

  • wakenils

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 05:51

    det måste varit nåt speciellt när vi var nere för helt plötsligt kom det in en hel drös egyptiska tjejer på beachcaféet vi käkade på men det var väl enda gången vi såg dem

  • skotten

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 08:38

    hmm did someone say ice cream?

  • kasimir

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 23:56

    @Vicky 466996 wrote:

    Det finns en snubbe som går runt och säljer popcorn på gatan dom är helt okej att äta. Sen har jag minnen av att vi hitta nån halvsnygg egyptisk donna med burma och 10 brorsor runtomkring sig som vi och hela hurghada spanade in.

    Förutom det har jag aldrig sett en egyptisk tjej.

    Burma, är det en sån kymig katt som Gröne Baronen i Dundermusen har?

  • christian12345

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 10:20
    Virena;467253 wrote:
    [..]Hon var den första egyptiska kvinnan som utbildade sig till kiteinstruktör[..]

    Coolt! Det är inte Cherry som du har träffat, möjligtvis?

    Chrille

  • virena

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 16:17

    @christian12345 468640 wrote:

    Coolt! Det är inte Cherry som du har träffat, möjligtvis?

    Chrille

    Nej, henne har jag inte träffat, tjejen hette Lamia!

  • thoots

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 16:11

    Nr. 1 av saker man saknar i Hurghada: Bacon.
    Var där i november och fick 2/7 dagar med vind. Folk i byn är sjukt jobbiga och på hotellen är det ca 80% ryska turister (och frukostbuffén anpassad till detta). Colona Waterports vid Magawish är dock ett soft ställe med goda burgare och wlan för kunderna även nattetid. I övrigt byggdes staden för 27 år sedan enkom för turism, man ser nästan inga kvinnor, och de flesta egyptier är inflyttade från Luxor för att sälja grejer under sjuk konkurrens. Skaffa en personal shopper som kan guida dig till rätta affärerna (pm:a om nån vill ha numret till Achmad) för nån hundring för en kväll.

    Angående maten åt jag mest de sjukt goda grönsakerna (tomaterna där är tokigt röda) men även “moch” (friterad kohjärna i pitabröd) och seafood utan problem, blev dock kass av Fritidsresors Thaimat på flyget hem!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.