Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Hurghada med Apollo

  • Hurghada med Apollo

    Publicerad av kitemaster på 21 januari, 2003 vid 19:02

    Tjaba!
    Har just pröjsat biljetterna till Hugget i två veckor , v.8 och 9… Vi åker dock ospec med apollo… Är det nån som gjort det förut? Nån som vet hur långt det kan bli som längst från hotellet till stranden? Hur stor är staden, är det promenadavstånd överallt eller? Vad mycket frågor det blev…
    Vore tacksam för all info jag kan få!
    Erik

    PS: Om man inte har nån golfbag, finns det nåt annat smart sätt som funkar för att få med grejorna utan att pröjsa den där svidande avgiften?

    kitelife svarade 21 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • villjam

    Medlem
    21 januari, 2003 vid 23:03

    vet inte riktigt hur långt borta man kan hamna. Men när jag var dit förra året så stannade bussen bara på hotell längs kusten och dom låg inte så långt ifrån varandra. Man bor oftast på stora hotellområden utanför “stan” vid vattnet.

    Angående golfbag så behöver du ingen golfbag för att din kitebräda ska klassas som en. Dom går på vikt och storlek. Har du därimot med dig en kiteboard ala surfbräda får du nog pröjsa fullt pris.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 januari, 2003 vid 14:46

    Trevligt, jag ska ochså åka då.

    Min lilla Naish Mutant får ju nästan plats i resväskan. Jag har heller ingen lust att betala extra för den. Men å andra sidan är det en ganska stor risk man tar. Tänk om den inte kommer med. Vad gör man då?

  • mav

    Medlem
    25 januari, 2003 vid 13:01

    när ska du åka o var? jag har nämligen också en mutant(161) som jag inte riktigt vet hur jag ska få med….

    hälsningar.

    Erik. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 januari, 2003 vid 20:48

    Åker till Hurghada ospec. den 18feb från Landvetter. På biljetten står det något misstänkt “Inkvartering sker inom EGYPTEN”…

    Jag skruvar av fenorna på Mutanten och lägger den i en väska. Vid incheckning chansar jag på att den går iväg som vilket annat bagage som helst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 januari, 2003 vid 14:58

    Res inte till egypten. Jah har blivit biten av barracuda när jag försökte relauncha min kite

  • mav

    Medlem
    27 januari, 2003 vid 10:44

    Hmmm.
    Låter lite suspekt. men om man bokat ospec i hurgada lär man hamna i hurgada… hoppas jag ialf.

    Jag får nog göra likadant, o hoppas på att det går.

    Vi ses nere på beachen i Hurgada! tongue.gif

  • kitelife

    Medlem
    30 januari, 2003 vid 12:34

    var inte för säker på det… både vi och claes hamna på andra sidan 30km bort!

    Magawish eller Petras (fråga mike vad det heter )ställe är det som gäller i hugget…

  • draksurfarn

    Medlem
    30 januari, 2003 vid 15:20

    Hur gjorde ni då? Tog bussen till beachen varje dag?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 11:03

    Skall till Magawish nu i två veckor. Det bästa alternativet vara att köpa flygstol och boka hotellet själv. Vinden är det väl så där med… Dykning kan man ju alltid roa sig med i väntan på bättre tider.

    /Christian

  • kitemaster

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 15:46

    Fan, nu börjar jag ångra mitt inlägg… Har ingen något positivt att säga om stället? Så jag blir glad igen menar jag…

  • otg

    Medlem
    31 januari, 2003 vid 16:04

    dude… kolla in den här filmen, den kanske får dig på bättre humör, finns en till från Hurghada på kiteboard.be

    http://www.kiteforum.com/movies/X%20Colona.WMV

    är grymt avundsjuk på att ni ska åka!

    / Olle tongue.gif

  • kitemaster

    Medlem
    1 februari, 2003 vid 21:12

    Tack olle, nu är jag laddad! Fan vad det kommer rippas!

  • kitelife

    Medlem
    15 februari, 2003 vid 16:46

    Personalen på Magawish är iaf trevliga även om deras spott kanske inte är den bästa…

    Hälsa gänget från mig om tillfälle ges…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Hurghada med Apollo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.