Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hypersonic – närmare titt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 09:43

    hmmmm när kan man beställa ???? verkar ju kanon bra att kunna köra från 5,0 – 10,0 . Fast man får väl vänta tills den kommer till butik så man får ta sig en ordentlig titt och klämm timma . detta kan nog vara en ny revolution för oss surfare ………….

  • gegga

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 11:06

    Härligt med nya inovationer!
    Äntligen kanske man nu kan sälja sin
    gamla 55 breda racer och uppdatera.
    Tyvärr Robby så spolar jag dej som
    bakgrundsbild och placerar Hypersonic
    på hedersplatsen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 12:26

    Är det någon som vet när det här underverket kommer att börja säljas och vad kan det förmodade priset bli?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 12:33

    Snackade med Surfcompaniet och första leveransen skulle dyka upp i September nån gång.

    /Jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 12:45

    Kollade du vad priset skulle hamna på?

  • dr-masse

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 12:50

    Måste ju faktiskt säga att måtten är något extra – 226 x 76… Tänk om man hade sett (eller sagt) någe liknande för 4-5 år sedan och dessutom påpekat att man nog kunde köra tio kvadrat på den. Tjena.

    Skall bli intressant att se vad det här leder till, något lär väl hända. (dock har jag lär mig den hårda, eh – dyra, vägen att vara lite försiktig i början när sånt här dyker upp… cut-away, no-nose, diverse roliga segeltoppskonstruktioner någon som minns?)

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 12:54

    Cutaway segel har jag en kompis som har kvar, han skall plocka fram det när vi skall köra retrosurfdag i sommar.
    Flextail som Mistral saluförde belv väl ingen storsäljare heller.

  • dr-masse

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 13:03

    Tror minsann att jag oxå skall köra lite retro-surf med brorsan, kul idé!

    Det innebär att combat wave 4.0 (ah, underbart kamouflage-mönster, skulle faktiskt matcha en sådan där Exocet Universal Wave 68 2003, som smygvisats av en snurrande holländare här på konfen, alldeles otäckt bra), Garda cut-away, supertung North Heavy Duty mast (bokstavligen!), en lagom ranglig ART-bom med snabbkoppling – första modellen! – samt att en feteklassisk Tiga Wave 250 åker fram ur gömmorna. För att knäcka totalt skulle man ju kunna leta fram sitt första fat-head segel oxå… 🙂

    Bilderna på Jason Prior när han retrosurfade Hookipa var ju för sköna.

    retroSurfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 13:12

    Verkar nästan för bra för att vara sant. O andra sidan hade det varit väldigt trevligt om det stämmer, inte minst för Starboard som torde kunna se fram emot ett präktigt cash-flow.

    Kolla in http://www.star-board.com/forum/read.asp?ID=1218

    Vem kommer sälja hypersonic i sverige och kommer en vara nagorlunda överkommlig?

    //Andy

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 13:12

    Verkar nästan för bra för att vara sant. O andra sidan hade det varit väldigt trevligt om det stämmer, inte minst för Starboard som torde kunna se fram emot ett präktigt cash-flow.

    Kolla in http://www.star-board.com/forum/read.asp?ID=1218

    Vem kommer sälja hypersonic i sverige och kommer en vara nagorlunda överkommlig?

    //Andy

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 13:41

    Surfcompaniet AB
    Halleflundregatan 24E
    426 58 Vastra Frolunda
    Ph: 46 31 7690202
    Fax: 46 31 7690266
    e-mail: info@surfcompaniet.se

    Dealer

    Beli Marin AB Rinkebyvagen 11A
    182 36 Danderyd
    Tel: 08-7554905
    E- mail info@beli.se
    Web; http://www.beli.se

    Seafun Sodra Centralgatan 6
    802 50 Gavle
    Tel: 026-684040
    E- mail ted@seafun.nu
    Web; http://www.seafun.nu

  • watertouch

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 14:34

    Hur ser ett cutaway-segel ut egentligen?

  • boman

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 17:59

    Jag förmodar att man ska ha värsta race seglet även på 5,0:an till denna läcker bit, det jobbiga blir att köpa på sig race segel igen som är så små, nu när dom just är sålda och utbytta till feta formula segel. 🙂

  • pajas

    Medlem
    6 september, 2002 vid 14:22

    Nån som beställt/köpt en Hypersonic än ?

    och hur tror ni den funkar med segel utan camber? typ Hotsails Stealth eller liknande ..
    jag orkade inte lusläsa på starboard konfen … jag fick bara ha begär o tvingade mig själv o logga ner …

  • adde

    Medlem
    6 september, 2002 vid 14:26

    starboard 2003 kommer till sverige i slutet av september (20:e??). Tydligen är 9 HS beställda och 7 bokade…

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hypersonic – närmare titt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.