Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hypersonic wood eller DRAM?

  • Hypersonic wood eller DRAM?

    Publicerad av lars_e på 25 april, 2004 vid 10:36

    Jag är på väg att köpa en Starboard Hypersonic 105 (2003) och vet inte om jag ska välja wood eller dram varianten. Prisskillnaden hos Keppler är inte så stor men jag undrar hur ömtålig wood:en är.
    Den kanske inte ens tål frakt från Tyskland confused.gif
    Kan de klara ett kastfall och är de mycket svårare att laga?
    Är det någon som har erfarenhet av wood modellen och gjort några krascher med den?

    anonym-anvandare svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • vinta_kestrel

    Medlem
    25 april, 2004 vid 11:36

    Lars,

    enligt Starboard så är inte Wood’en ömtåligare. Däremot, om du behöver göra en lagning där träfanéren är synlig, så blir det inte lika snygg som på DRAM’en.

    sök på http://www.star-board.com efter “wood dram” eller liknande. Där finns flera inlägg om just detta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2004 vid 17:02

    köp en vinta kastrull istället!Dom e tok tåliga!!!!
    Nämen allvarligt talat!!!Wooden e ju supersnygg!!!

    Då vet du!!!

  • semivaken

    Medlem
    25 april, 2004 vid 17:07

    Var hittar du wood:en hos surfkeppler?

  • lars_e

    Medlem
    25 april, 2004 vid 18:06

    Den finns inte med på hemsidan, som du visst upptäckt.
    Jag mailade och frågade om de även har wood:en och de har de enligt det svar jag fick.
    Har läst i en del andra trådar här att de verkar ha mer än det som finns på hemsidan.

  • ian

    Medlem
    25 april, 2004 vid 19:28

    skulle nog valt wood om prisskillnaden inte är särskilt stor, dessutom har den nog högre andrahandsvärde?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2004 vid 08:21

    På surfcompaniet säger dom att en wood och DRAM har i stort sett samma prestanda. Toppfarten är densamma, möjligen skulle wooden med sin 0,4 (?) kg lägre vikt plana unset tidigare men då gör det ju lika stor skillnad om man seglar före eller efter middagen. Fast wooden är ju snygg. Och ömtåligare enligt alla källor och säljare jag pratat med. Svårt val men om det är någon prisskillnad skulle jag tagit DRAM:en.

    Pulver

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2004 vid 13:20

    Hallå!

    Jag kör en 105:a DRAM. En vecka gammal för mig men den enda gången jag kört på den trivdes jag utmärkt. Känns som att köra med lilla brädan. Fast med 8.5 och en bräda som håller genom vilka vindhål som helst… Verkar svårt att få tag på boardbags som passar bara. Bara en tanke om du nu handlar, du skulle inte ha lust att beställa två boardbags? Jag sätter in stålar på ditt konto och hjälper dig lite med frakten? Förmodligen tjänar vi på det bägge två då Keppler har en tendens att sälja bagarna billigare vid brädköp. Kanske känns krångligt för dig men om det känns ok skulle det glädja mig. Hör gärna av dig!

    kristian.gustafsson@rada.nu

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2004 vid 14:28

    Hej Kristian
    Jag tänkte köpa bag hos http://www.surfbutiken.nu/ de har en Pro Limit bag (230/80) för 795:-. Det borde passa rätt bra.

  • lars_e

    Medlem
    26 april, 2004 vid 14:30

    Glömde logga in, men det var jag som tipsade om bag:en ovan smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2004 vid 19:20

    Köpte en Wood av Keppler, kom hem hel o fin, 04:a 9500:-
    Wooden har alla fördelar mot DRAM, lättare, krispiare, snyggare, styvare etc etc KÖP!!

  • calle_b

    Medlem
    26 april, 2004 vid 19:31

    Wooden är juh grymt porrig. wink.gif

    Men d-ramen är juh inte ful.

    Sug på den du. smile.gif

  • lars_e

    Medlem
    27 april, 2004 vid 05:11

    Tack för alla svar.
    Nu har jag beställt wooden, (bara) 50 euro dyrare än dram modellen.
    Så nu är det bara att vänta på leverans. grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 april, 2004 vid 07:55

    Tack för tips! Kollar med dom. Fö jag som först lite lätt rekommenderar DRAM:en och sedan i nästa inlägg frågar om boardbag. Men det såg du väl på IP-numret. Tack igen iallafall!

    /Kristian

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hypersonic wood eller DRAM?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.