Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hyra eller låna GPS

  • Hyra eller låna GPS

    Publicerad av jocke-g på 7 april, 2010 vid 11:25

    Jag undrar om det finns någonstans man kan hyra eller låna GPS. Jag ställer frågan då vi ska anordna en typ återträff för gamla surfare i klubben uppe i Lysekil. Det är många som har slutat att surfa och vi skulle vilja visa dom vad vindsurfing handlar om idag. Och vi som är aktiva i klubben seglar mest våg och freestyle därav saknar vi GPS. Men det är ju en kul sak som kan göra vindsurfingen väldigt intressant igen för dom.

    Kanske det till och med är några som är aktiva slalom/speed seglar vill komma och visa vad det handlar om idag. Det hade varit kanon kul om någon som var med på VM ville koma och berätta om hur det är att vara med på en sådan tävling tex.

    Joakim Granberg

    jocke-g svarade 14 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jocke-g

    Medlem
    9 april, 2010 vid 07:30

    Finns det verkligen inget sätt att kunna visa vad speed och slalom är idag? Eller hur ska vi som klubb kunna visa upp det ni håller på med då vi saknar resurser till GPS och diverse utrustning.
    Någon kanske kan ge oss tips var vi kan vända oss i alla fall.

    Joakim

  • glader

    Medlem
    9 april, 2010 vid 07:49

    I ditt första inlägg lät det som om du främst vände dig till dem som varit med i VM. Om du nöjer dig med en 37-knops-surfare i B-laget och kan tänka dig att testa i Gbg kan jag gärna låna ut en GPS till dig och visa dig det lilla jag kan. Finns säkert ett tiotal speedare i Gbg med omnejd som är bättre än jag och mer än gärna hjälper dig. Att få någon på VM-nivå att komma till Lysekil är kanske lite svårare, vad vet jag.

  • jocke-g

    Medlem
    9 april, 2010 vid 07:58

    Det som är viktigast för oss är att någon/några kan komma till Lysekil och visa upp sig och sin utrustning samt låna ut sin GPS. Det är inte för min skull utan för att kunna visa gamla medlemmar som inte är aktiva längre vad vindsurfingen är idag. Och dom var ju med när slalom var stort sist gång, men det är ju lite annat idag. Vi har tänkt att ha detta den 17 juli så det är ett tag kvar till dess.
    Vi tycker helt enkelt att det är synd att så många har slutat med vår underbara sport och vill försöka få dom tillbaka på vattnet.

    Tack för att du svarade.

    Joakim

  • glader

    Medlem
    9 april, 2010 vid 08:06

    Ok. Att bestämma att man skall köra GPS ett specifikt datum, speciellt mitt på sommaren, är något av ett högrisk-projekt. Om jag skall komma med en idé så vore det att ordna en film och demo-kväll. T.ex. filmen Faster är ju rätt ok och det finns rätt mycket amatörvideos på nätet som är mycket bra. Skulle vidare ringa västkustens surfbutiker, som Fahléns eller Surfers Paradise. De skickar nog mer än gärna någon team-åkare för att dema prylar.

  • jocke-g

    Medlem
    9 april, 2010 vid 08:22

    Vi är fullt medvetna o att det är ett högriskprojekt att hoppas på rätt vind just den dagen, men det vi fokusera på denna gången är att samla vindsurfare och gamla vindsurfare för en skön dag och kväll. Vi hoppas givetvis på at det ska blåsa det är ju det bästa. Annars får vi se till att ordna med lite andra aktiviteter så som wakeboard eller likande.
    Och vi hoppas givetvis på att få någon butik att komma och visa nya prylar. Det är en annan del det med.

  • surfan

    Medlem
    9 april, 2010 vid 15:00
    Jocke G;605455 wrote:
    Vi är fullt medvetna o att det är ett högriskprojekt att hoppas på rätt vind just den dagen, men det vi fokusera på denna gången är att samla vindsurfare och gamla vindsurfare för en skön dag och kväll. Vi hoppas givetvis på at det ska blåsa det är ju det bästa. Annars får vi se till att ordna med lite andra aktiviteter så som wakeboard eller likande.
    Och vi hoppas givetvis på att få någon butik att komma och visa nya prylar. Det är en annan del det med.

    Har ja tid kommer jag gärna till er en stund men det är för tidigt att bestämma det nu , kul att ni är intreserade av fart grenarna!! :cool2:

  • jocke-g

    Medlem
    10 april, 2010 vid 06:47

    Det tackar vi för och jag förstår verkligen att det är för tidigt att bestämma det. Men jag försöker ju att få tag i info så vi kan veta vad vi kan behöva göra innan. Och nu verkar det ju som om vi kan få lite besök från någon/några som seglar ´speed och slalom. VI har ju framför allt ett spot som jag tror att man skulle kunna få fina resultat på.

    Hur lång sträcka är det man mäter hastigheten på. Jag bifogar en bild så ni kan se potentialen. Det jag är osäker på är om det är tillräckligt långt och om man kan fart från bra ställe, Bilden är från en dag med överriggad 4,2.

  • jester

    Medlem
    10 april, 2010 vid 07:17

    För GPS å behöver man en mätsträcka på 200-250m för att få på en bra 10-sekundare. Till det får man lägga till minst det dubbla för accelerationssträcka och bromssträcka. Och då snackar vi absolut minimum… Har för mig att ert ställe är ganska “kort”?

    Men kommer Daniel (surfan) så finns det stor chans (risk?) att även jag dyker upp. Är ju Daniels hangaround… 😀

  • svartepeter

    Medlem
    10 april, 2010 vid 08:07

    Hej Jocke,

    Jag bor i Trollhättan och kan komma ut till er och visa lite grejer och kan säkert ordna ett antal GPS:er att låna ut. Kul att ni är intresserade så ring mig på 070-7547678 så kan vi pratas vid.

    Peter S-201

  • jocke-g

    Medlem
    10 april, 2010 vid 17:21

    Det här kan ju bli riktigt bra, tackar verkligen för att ni visar intresse för att komma och visa vad det handlar om idag att segla fort. och jag hoppas verkligen att vi kan få till en bra dag för medlemmarna.

    Jag kommer givetvis höra av mig Peter så vi kan komma fram till ett bra format.

    Joakim

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hyra eller låna GPS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.