• edgedaniel

    Medlem
    2 november, 2004 vid 06:16

    Inga tips men jag vet att det var ganska dyrt när vi var nere sist, skall ni vara där någon månad eller längre så köp en bil.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 november, 2004 vid 07:36

    jag vet en riktigt bra lämnar bilen på flygplatsen hämtar den där och du får en fin golf (inte ny men fin för 3500)
    jaghar mail adressen intresserad så maila mig (har den inte med mig nu)rickard@paintballbanan.com

  • bonasurf

    Medlem
    2 november, 2004 vid 09:16

    Vi betalde 2695 men det var riktiga vrak.

  • bonasurf

    Medlem
    2 november, 2004 vid 09:20

    Är du lite äventyrlig så kör du på Kaeffer eller _Best beetle. Det är en klassiker där nere, Underbart att köra genvägen från flygplatsen genom kåkstäderna med. Mer EDGE än så blir det inte i sydafrika. Kostade bara 2000 månaden här rullar jag den av avfarten ifrån motorvägen, slarvade lite med bensinen. Tror du kan se nummret där.
    2001 http://www.wiqvist.com/Webb/Galleri/za.html
    2002 http://www.wiqvist.com/Webb/Galleri/za2002.html
    2004 http://www.wiqvist.com/Webb/southafrica/index.htm

  • nenne

    Medlem
    2 november, 2004 vid 21:32

    Hörde att det var mycket strul med best beetle, hur är det hos Kaeffer? Hämtar/lämnar de på flygplatsen utan extra kostnad? Får man tillbaka depositionen?

    Tacksam för svar..

  • bonasurf

    Medlem
    3 november, 2004 vid 12:43

    Ärligt talat så lät vi bli att hyra ifrån kaeffer förra gången vi var där. Det är inte särkillt säkert att köra runt med den där bilarna. De kan funka som en komplementbil. Men ska du köra ner till kapen eller upp till yzerfountain så skulle jag välja en annan bil. Finns en massa golfar som är 1990/2000 år model. Tror de flyttade ner fabriken för 90:orna där och tryckte upp en ny runda år 2000. De är fräscha.
    Vi hyrde ifrån 2 ställen nu sist men har inget nummer.
    Ska ni bara vara där i någon vecka kan ni ju vända er till något lite dyrare mer etablerat ställe. ska ni vara ni hyra en månad eler mer så kan ni ju kolla runt lite. Fan jag undrar om vi har nummret till den billiga.

    Kolla med Sinclair tror han har nummret.
    De var det billigaste man kunde hyra som forfarande var rimligt.

  • the_novice

    Medlem
    3 november, 2004 vid 12:49

    Sydafrika är ett jäkla lurigt place. Hyrde bil en vecka i Durban för ca 3000:-, sedan tog det drygt en månad att få tillbaka depositionen på 4500:-!!!
    Och det var först efter flera samtal härifrån. Det är nog himla lätt för dom att hitta på ngn skada och sedan behålla depositionen…

  • bonasurf

    Medlem
    3 november, 2004 vid 12:57

    Man gör som vanlig bäst i att hitta ett ställe som riktar sig till vindsurfare. De är måna om vindsurfare som kunder och vet att ryktet sprider sig snabbt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2004 vid 06:34

    Tack för all tips!
    Vi fastnade slutligen för http://www.catalystcarhire.co.za där man kan få en äldre modell Golf el. dyl. för R150/dag. Tackräcke för R200. OBS! Denna bilklass framgår inte av hemsidan. Maila och fråga efter Group J vehicle.
    /Tomas

  • gonadman

    Medlem
    4 november, 2004 vid 15:39

    BestBeatle erbjuder välservade bubblor och dessutom vw-bussar från 80 talet. Bubblorna kostade 2000:-/månad förra vintern. Funkade hyffsad att dra upp t ex Elands Baii (rekommenderas).

    Däremot så måste man lägga en deposition på bilen, dessutom en försäkring på ett par hundringar per chaufför. Depositionen kan vara rackans kinkig att få tillbka – minsta repa i lacken leder till att du förlorar depositionen.

    Ägaren på stället är en halv-(o)trevlig smygbög.
    Rippa loss!

  • bonasurf

    Medlem
    4 november, 2004 vid 15:48

    Som sagt, känner man att man inte får tillräckligt mycket spänning på vattnet så kan man söka spänningen på annat sätt.Fördelen me bubblorna är ju att man kan mecka lite själv med dem. Fick själv igång min 3 gånger genom att sätta tillbaks kablar och dylikt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.