Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing I brist på vind, del femtioelva!

  • philippos

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 08:52

    Även små hopp gick bra!

  • fenan

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 10:01

    sweet…
    hur startar du? med fötterna i stropparna eller liggandes på brädan för att sen resa sig upp när du fått upp farten?

  • stewen

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:04

    jepp det har vi också kört en hel del!
    men fasen så svårt det ska vara att få i den främre stroppen!=)

  • jeppo_f

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:23

    När får vi se en tabletop då?

    /jeppe

  • philippos

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:33

    Jag startar liggandes på brädan men redan innan brädan planar så sätter jag mig på knä. Då har man ganska bra balans vilket behövs precis då brädan planar. När man planat så blir brädan mer stabil och då är det bara att resa sig och placera fötterna i stropparna. Man gör precis som vanligt, först den främre sen den bakre.

    Man känner att det behövs mycket mer kraft för att få brädan att plana när man inte har någon rigg att hänga kroppsvikten i. Man kan liksom inte lägga trycket på fenan.

    En sak som är väldigt intressant är att man snabbt lär sig brädans egenskaper. Man lär sig t.ex. hur kvicka svängar man kan göra, hur man får brädan att hoppa utan vågor (sk chop hopp) samt brädans speedegenskaper (när man pressar utåt då båten svänger är det lätt att komma upp i 30 knop).

  • philippos

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:42

    Tabletop skulle väl kunna liknas vid wakeboard-tricket “raley” och om man inte klarar av det med en wakeboard så ska man nog inte pröva med en vågis. Jag har hört att det smäller rätt hårt när man “bailar” en raley.

  • philippos

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 13:44

    Verkar som det finns en vinter-version av det tricket också.

  • jerkera

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 19:17

    testa att starta med bakfoten i stroppen och framfoten liggande mitt på brädan som tvärställs mot dragriktningen. När båten sedan drar kommer du upp stående direkt utan allt krångel med knästående. klurigt i början men sedan klart lättaste sättet att komma upp stående!

  • rambo_johnson

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 22:36

    waow nästan lite kitetrick in the hood

  • eriksson

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 10:47

    Tyckte det där såg skoj ut, så vi provade i går.. Var ju rikigt kul! och mycket lättare än vad jag trodde. Provade att starta med framfoten i stoppen och det andra foten i botten, och så fort det lite drag så var det bara att hoppa upp med bakfoten.
    Sen provade jag att starta liggandes på brädan, och kravla mej upp,och det lika bra det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing I brist på vind, del femtioelva!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.