Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing I närheten av Bjärehalvön i morgon?

  • I närheten av Bjärehalvön i morgon?

    Publicerad av benko på 28 oktober, 2012 vid 07:54

    Jag är i Båstad och tänkte ge mig ut några timmar i morgon (måndag) förmiddag. Vore kul att slippa segla själv så om nån annan ska ut i närheten får ni gärna posta här. Vore kul med vågor men rakt sydligt ger väl inte så mycket sånt här, eller? Tänkte själv köra in i Laholmsbukten till Mellby eller Lagaoset men är öppen för det mesta.
    Hejhej
    Jonas

    benko svarade 11 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • benko

    Medlem
    28 oktober, 2012 vid 16:24

    Ingen? Jag är förresten uppväxt på halvön så jag tror inte man behöver oroa sig för att avslöja några “secret spots”. På det halvhemliga stället på B bland kossorna blir det väl dessutom rak onshore så dit åker jag ändå inte. Får se om jag hittar några kajtare vid Lagaoset. Annars blir det Vilshärad.

  • m-k

    Medlem
    28 oktober, 2012 vid 18:31

    Smiter från jobbet o kör en runda i Mellby vid 11 tiden. Jag kör ner vid kolonivägen.
    /Måns

  • benko

    Medlem
    28 oktober, 2012 vid 19:19

    Kul! Då kör jag där. Prognosen ser ju fortfarande bra ut så det borde funka fint. Ses.

  • raask

    Medlem
    28 oktober, 2012 vid 19:37

    Vi tänkte åka ner 3 st till Vilshärad om de fungerar. Blir troligtvis någonstans i halmstad området!

  • spike

    Medlem
    28 oktober, 2012 vid 20:45

    Jag siktar på sent pass i Vilshärad, typ runt 14-15 tiden. Hoppas inte på ensamhet trots kylan;)

  • pedersen

    Medlem
    29 oktober, 2012 vid 19:28

    Det var jäkligt kallt, regnigt och ensamt på Västra på eftermiddagen, bra tryck dock. Velade länge på jobbet, men är glad att jag kom ut vattnet. Skön att komma hem till lagad middag och brasa i kaminen. Livskvalitet 🙂

  • benko

    Medlem
    30 oktober, 2012 vid 09:41

    Vilshärad borde väl varit det bästa valet (om man hade haft ett tillräckligt litet segel)? Inne i Laholmsbukten var det byigt och stökigt – lärorikt kanske men inte så kul segling.

  • styret

    Medlem
    30 oktober, 2012 vid 11:26

    jag tror avsaknaden på svar den här gången beror på att det väl är dåligt med spots på den riktningen där. Jag kör alltid längre norrut på sydväst, oftast vilshärad. Och då är jag ändå svår bjärefantast.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing I närheten av Bjärehalvön i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.