• Publicerad av anonym-anvandare på 9 oktober, 2003 vid 10:01

    Är det ens värt att ta med kiten till Idre när man är där med polarna? så som det ser ut så tvivlar jag starkt på att det finns ytor för åkandet…

    ????

    mag svarade 20 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kitemaster

    Medlem
    11 oktober, 2003 vid 12:20

    När ska du dit? Över Lucia?
    Jag ska också upp det vore ju grymt om man kunde ta med kiten!

  • cobra

    Medlem
    11 oktober, 2003 vid 21:40

    Vi drar upp till Åre, det finns ju sjöar, eller varför inte kalfjäll 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2003 vid 08:34

    Jo, men jag undrade just över idre, det är ju inget fjäll att hurra för…
    Ska oxå dit över lucia, är det andra kite:are där så e det klart att kiten åker med, men annars e det tveksamt, pga förhållandena…

    Vill fortfarande veta hur det är att snowkita där…

  • rocco

    Medlem
    17 oktober, 2003 vid 15:48

    Ta inte en för stor drake bara… kan ju gå illa! Ska själv upp men det blir troligen efter nyår cool.gif

  • putte

    Medlem
    20 oktober, 2003 vid 17:45

    Jopp, men nu är det lucia som gäller, har sålt den “lille” draken, så jag har bara min 15kvm Foil kvar…

    // Far & flyg AB

  • niklas82

    Medlem
    21 oktober, 2003 vid 19:39

    Har varit där ett par gånger
    Det är INTE lönt att ta med sig grejorna..
    finns inga ställen
    Jo det finns en Sjö nånstans men jag har varit alldeles för packad varje gång för att bry mig om att leta upp den..

    Länge leve afterski

  • mag

    Medlem
    24 oktober, 2003 vid 13:37

    Nere i byn kan du köra på älven/sjön där den är bred, 1 kilometer söder om Idre. Audi har nån fyrhjulsdrift testbana där bla och det körs mycket skoter. Tyvärr är det riktigt kallt där nere, ibland 10-15 grader kallare än på fjället. Men isen ligger tidigt och det ser platt o fint ut.
    /Magnus

  • x3m

    Medlem
    25 oktober, 2003 vid 14:52

    Om sjön/älven ligger så djupt ner i en dal att det blir 15 grader kallare där, borde då inte vinden vara väldigt svag där då???

  • putte

    Medlem
    26 oktober, 2003 vid 10:55

    Då gäller stora draken alltså? tur att man har en apstor foil…
    Några andra spots än sjön, inga åkrar eller så?

    Danke ont mit der hjälpe ges hacshten..



    / Patrik

    – Team Far & Flyg –

    buzz.bazooka.se

  • mag

    Medlem
    11 november, 2003 vid 22:04

    Grövesjön som ligger ett par mil mot Norge är en större sjö som ligger högre (varmare och blåsigare) och den är kanske inte omöjlig att kita på, kolla dock upp det där med strömmar=sprickor=badrisk i kallvatten=inte bra. Mot norska gränsen förbi Grövesjön finns öppnare områden och kalfjäll. Akta dig dock för att köra sönde fjällbjörkar mm och det kan vara ganska stenigt eftersom snön blåser bort på öppna ytor. Men åkrar eller slättlandskap är liksom inte riktigt kompatibelt med fjäll och skog wink.gif. Kan finns lite plattmark innan Sälen kanske på vägen upp. Kolla Lantmäteriets hemsida efter öppna ytor. Lycka till!
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.