Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing I’ll Be Back!

Taggad: 

  • swe-1

    Medlem
    24 maj, 2008 vid 17:56

    Visst är det så som du säger Jesper, tron kan försätta berg!

    Polerat eller inte det gör ju inga jätteskillnader, rätt rake och styvhet på fenan gör garanterat större skillnad. Men ponera att du och jag ligger å fajtas på en kryss, sida vid sida, jag ligger 10m i lä. Vi är båda på styrbords layline och det är några hundra meter kvar till märket. Vi matchar varandra precis i både fart och höjd, ingen av oss lyckas trycka bort den andra. I det här läget kommer jag att runda på insidan och då blir det väldigt svårt för dig att dig förbi. Om du hade polerat fenan och brädan så hade detta kanske gett dig någon tiondels knop till, det låter inte så mycket kanske men i de här läget skulle det troligtvis vara tillräckligt för att du skule komma fram nån meter extra villket ger dig möjligheten att kunna falla ned och ge mig skitvind utan att riskera att fastna i min spegelvind. Detta i sin tur skulle leda till att jag inte skulle sträcka upp till märket utan bli tvungen att dubbelslå. Strax bakom ligger ju Jona robban och Per och jagar och på två slag extra tappar jag dom också!

    Polerat kan vara skillnaden mellan 1:a och 5:e plats… :tongue:

    //JIMMY

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing I’ll Be Back!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.