Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing impact väst?

  • impact väst?

    Publicerad av alarenset på 23 november, 2010 vid 20:58

    hur fungerar impact västar? vad skyddar dom mot för skador? var ute å körde lite idag med min för stora slalom bräda som tog vind å skickade mig rakt in i bomjäveln så revbenen sprack, igen. gjorde likadant i våras. väldans bra att jag skaffat en riktigt styv kolbom som inte gav med sig en mm, ha ha gör väldans ont att skratta nu. får se om man inte ska ha en sån där impracktväst.

    snar är det is å då jävlar ska revbena få smaka på väl gummi inlindad alubom.

    alarenset svarade 13 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • woodleaflay

    Medlem
    23 november, 2010 vid 21:27
    ålarenset;640419 wrote:
    hur fungerar impact västar? vad skyddar dom mot för skador? var ute å körde lite idag med min för stora slalom bräda som tog vind å skickade mig rakt in i bomjäveln så revbenen sprack, igen. gjorde likadant i våras. väldans bra att jag skaffat en riktigt styv kolbom som inte gav med sig en mm, ha ha gör väldans ont att skratta nu. får se om man inte ska ha en sån där impracktväst.

    snar är det is å då jävlar ska revbena få smaka på väl gummi inlindad alubom.

    Jag skaffade en sådan när jag skadat revbenen. Det var en NP väst. Den skyddar högt på revbenen med ett hårt plastskydd och längre ner med mjukare, och där har man ju selen. Jag tycker den är smidig och ger ett ok skydd. Om det gör att man slipper skador och därmed att man får mer tid på vattnet är det en bra investering tycker jag.

  • alarenset

    Medlem
    24 november, 2010 vid 18:52

    mmm ska nog köpa en sån inför is säsongen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing impact väst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.