Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponeringsfaktor med surf?

  • johanc

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 15:18

    Dude!

    Kan det måhända vara så att det är DIG hon gillar och kör en klassisk VVH (Vägen Via Hobbyn) för att komma in i skottläge? Har sett det inom klättringen några gånger. I vilket fall som: Shoot man shoot! I värsta fall har du en ny surfpolare och i bästa fall……..

    MVH

    JohanC

  • stoorfaen

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 16:26

    Det är det där “flowet” man är i efter en bra session som gör att man strålar “tractor-beams” som en jävla solnedgång i dagar…

  • perrapops

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 16:31

    Precis! korrekt beskrivning stora faan!

  • nomad

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 21:34

    ..He, he har ni inte sett Seinfelt när Kramer får “Kavorka”… -the lure of the animal…:wink: Det sitter i känslan man får av surfet, absolut inte surfet själv..

    -Nomad

  • stoorfaen

    Medlem
    28 februari, 2008 vid 22:29

    @Spray 447033 wrote:

    TIll saken hör att hon är ganska snygg.

    Är du snygg?

  • lajsa

    Medlem
    29 februari, 2008 vid 12:29

    Håller med pure!

    Det är ju verkligen en win win situation! Antingen är hon intresserad av dig (som vindsurfare) eller så försöker hon utnyttja dig att lära henne. Det är ju bara att köra på!

  • johnk

    Medlem
    14 april, 2008 vid 10:51

    Jag snackade nyligen med en surfinstruktör för ett ungdoms-resebolag på en ö i västindien. Han beklagade sig över hur han kände sig som ett sexobjekt då tjejerna ville ha flyktiga sexuella förhållanden med honom på sina resor hela tiden. Han liv bestod av en ständig kamp att försöka ha “en vit vecka” med att lyckas avstå.
    Go figure.

    Jo, han var snygg också.
    Nej, jag är straight.

  • filiplomma

    Medlem
    14 april, 2008 vid 11:26

    Nej, jag är straight.

    Säker på att han var det då ?

  • douglas-l

    Medlem
    14 april, 2008 vid 13:36

    Damer födda på 70-talet el tidigare = surf är riktigt nördigt, hade säkert en halvfull farsa som på midsommar förskte korsa viken på en Dufour Wing.

    Tjejer födda 80-talet el senare = riktigt på med surf, feta rebullfester, x-games osv.

    Där har ni en enkel måttstock!

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 april, 2008 vid 14:10

    Den här tråden är väl lite i löjligaste laget!

  • tim-eriksson

    Medlem
    14 april, 2008 vid 15:31
    johnk;458282 wrote:
    Jag snackade nyligen med en surfinstruktör för ett ungdoms-resebolag på en ö i västindien. Han beklagade sig över hur han kände sig som ett sexobjekt då tjejerna ville ha flyktiga sexuella förhållanden med honom på sina resor hela tiden. Han liv bestod av en ständig kamp att försöka ha “en vit vecka” med att lyckas avstå.
    Go figure.

    Jo, han var snygg också.
    Nej, jag är straight.

    Konstigt… Det gäller för diskplockare, bartenders, beach boys också, Alla som säsongar får ligga sjukt mycket ! Så tror inte det var pga surfet…

  • rasmus_w

    Medlem
    15 april, 2008 vid 12:08

    @Tim.Eriksson 458355 wrote:

    Konstigt… Det gäller för diskplockare, bartenders, beach boys också, Alla som säsongar får ligga sjukt mycket ! Så tror inte det var pga surfet…

    Det här kan vi göra om till en diskussion om könsroller om vi vill. En tjej har rätt mycket att förlora på att folk får veta att hon knullar runt, alltså passar de på när de är på semester och liknande när de känner sig säkra på att ingen de känner kommer få veta det.

    Killar har ju som bekant inget att förlora på den typen av rykten.

  • Oregistrerad

    Gäst
    15 april, 2008 vid 13:27

    @Rasmus_W 458584 wrote:

    Det här kan vi göra om till en diskussion om könsroller om vi vill. En tjej har rätt mycket att förlora på att folk får veta att hon knullar runt, alltså passar de på när de är på semester och liknande när de känner sig säkra på att ingen de känner kommer få veta det.

    Killar har ju som bekant inget att förlora på den typen av rykten.

    Det är ju ytterligare en anledning till att man skall åka på semester oftare..

  • simpa

    Medlem
    16 april, 2008 vid 09:22

    Tjejer har helt fel syn på vindsurfare, de tror att man fortfarande kör på pråmar med trekantiga segel. Om man säger till en “nyvunnen” tjej att jag vindsurfar så möts man alltid med samma svar: “Jag har också vindsurfat nån gång, på sommarstället. Min pappa har surfat”. Observera HAR, dvs en pråm och ett trekantigt segel. Det är då vändpunkten ska komma. När man istället säger hur det egentligen går till, man skryter om hur många segel samt brädor man har, hur dyrt det är, hur högt man kan hoppa, hur man kan volta, att vi älskar havet och solnedgångar, mysiga promenader på stranden etc. det är DÅ tjejerna börjar tända!
    Om vi går 20 år framåt i tiden kanske de flesta brudar har insett det, kör vi alla på samma taktik lär det sprida sig. Då jävlar är impfaktorn i taket!

  • jesper_b

    Medlem
    16 april, 2008 vid 14:32

    Med risk (eller chans?) att omvandla denna tråd till jämställdhetspolitik så vill jag ändå poängtera att det nog har mer med om man vindsurfar eller inte än om man råkar vara kille, grabb, man eller tjej, brud, kvinna hur man ser på nutida vindsurfing.

    DVS: Idag vindsurfande killar och tjejer har nog ungefär samma syn på vindsurfing. Icke-vindsurfande killar och tjejer har nog ungefär samma syn på vindsurfing.

    Kommentaren “min pappa vindsurfade” har jag fått från många yngre män.

    Dessutom tror jag vindsurfande tjejer har minst lika hög impfaktor tack vare sitt vindsurfande som vindsurfande killar.

    Bra ligg vill vi väl föresten alla ha. Sättet vi får dem, och vad vi tycker är “bra”, tror jag dock varierar lite mer från person till person.

    /Jesper B

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponeringsfaktor med surf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.