Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till mellansvenska cupen i Öregrund

Taggad: 

  • Inbjudan till mellansvenska cupen i Öregrund

    Publicerad av swe-64-johan på 16 juli, 2006 vid 07:50

    Välkommen till tävling i Öregrund!

    Öppen tävling för alla att delta i, kostnad 150 kr som betalas på plats.

    2 klasser: 2 varv för elit samt 1 varv för de med mindre eller ingen tävlingserfarenhet.

    Plats: Piren (norr om hamnen) i Öregrund

    Datum: Lördag den 22:a med reservdag 23:e -vilken dag det blir meddelas på första sidan av vindsurfing.se senast fredag den 21:a kl 14.00.

    Anmälan: Görs på plats mellan kl 9.00 och 10.00

    kontakt: Johan 070-6464564 / info@vindsurfing.se, http://www.vindsurfing.se

    swe-514 svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • swe-1

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 08:42

    Va kul, jag kommer! 🙂

    //JIMMY

  • swe-496

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 09:54

    Jag kommer också….
    Hoppas på bra vindar…

    //Mattias

  • jox

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 10:42

    Kul med en klass för de mindre och oerfarna… Man kanske ska testa på och tävla, nån gång måste ju vara den första. Känner dock inte riktigt till Öregrund, var ligger det och vilka vindriktningar funkar bäst?

    /Jocke

  • swe-496

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 11:07

    Det ligger utanför Uppsala. Man svänger av i Uppsala.
    Vindriktning är nog Nordligt bäst.

  • marden

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 17:59

    tror ni man kan va med i amatörklassen med en hypersonic o ett gammalt 10m2 segel eller krävs det en formula om man inte ska vara helt akterseglad.?

    tyvärr har jag knäck underdelen på masten är det någon som har en gammal underdel där hemma i garaget som kan tänkas sälja den är jag intreserad?
    / Henrik

  • swe-64-johan

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 18:19

    Allt som krävs för att köra “ett varvs klassen” är att man klarar att kryssa upp till ett märke och sedan ta sig med slör (vilket går snabbt med en slalombräda) ner till mål (eventuellt ligger några bojar att gippa runt vid mål också för att bjuda på lite dramatik 🙂 .

    Optimala vindriktningen är Nordväst (då blir det även vågor) men alla vindriktningar funkar då det finns rätt stort område att lägga banan på.

    /Johan

  • swe-514

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 08:42

    Hej!
    Jag kommer att ställa upp med Exocet Kona “räddningsplankan”, den blivande FOLKRACERN – tro mig! Ni som önskar en provtur är välkomna till det.

    /Rikard

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till mellansvenska cupen i Öregrund

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.