Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till SM i speed i Torkelstorp 2-3 oktober

  • andersbq

    Medlem
    1 oktober, 2010 vid 19:48

    Ser ut att bli lite tunnare med vind på förmiddagen, för att från 12.00 stabilt öka till 10-11 m/s och vrida typ 10-15 grader mot syd. MAO inte jättebråttom imorgon bitti. Skönt!

  • surferboy

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 12:42

    Heat 2 pågår just nu och det är 37 seglare på vattnet. 4 ungdomar i BIC Speed-klassen och resten gubbar i vanliga speedklassen. Roger van Tongeren från Holland har också hittat till Torkelstorp. Denna tävling räknas som SM i speed, sista deltävlingen i Svenska cupen Wallén Sport Speed Cup samt räknas som ett nationellt event i världscupen vilket betyder att alla som är med i världscupen får rankingpoäng om de är med. I år är det riktigt tajt att komma med i VM då det är begränsat antal platser och det är bara rankingpoäng från tidigare tävlingar som räknas.

    Heat 1 startade kl 13.00 och pågick i 50 min. Vinden försvann nästan omgående när alla gick ut till banområdet och kom först efter ca 35 min. De sista 15 min var det hyffsad fart på hela gänget så vi hoppas på att få heatet godkänt.

    Efter 10 min vila startades heat 2, alltså kl 14.00. Även detta heat pågår under 50 min och planen är att alla skall komma iland och samlas vid husvagnen vi hyrt som tävlingssekretariat.

    Min förhoppning är att vi skall kunna köra ytterligare två race idag. Just nu är det 20 min kvar av heat 2 och vinden har droppat igen. Alla står i klungor och väntar på vind.

    Prognosen säger annars att det skall vrida lite mer över till syost och öka stadigt till i morgon eftermiddag. Förhoppningsvis får vi upp till 15 m/s i byarna under morgondagen.

    Jag skriver mer när jag hinner framöver.

  • Knatte

    Gäst
    2 oktober, 2010 vid 15:25

    Lite bilder från idag.. Vattenståndet var väldigt lågt:wink:
    TT_speed_2okt043.jpg
    TT_speed_2okt050.jpg
    TT_speed_2okt131.jpg

  • andersbq

    Medlem
    2 oktober, 2010 vid 18:36

    Lite resultat från dag 1, men det fattas Olle ska in på 13:e.

  • imported_macts

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 16:28

    ….så hur gick det?!

  • Knatte

    Gäst
    3 oktober, 2010 vid 16:38
    MacTS;634123 wrote:
    ….så hur gick det?!

    Ungefär som det brukar bli.
    På SM vann:
    1. Markus R.
    2. Markus E.
    3. Benke
    4. Anders BQ
    5. Tobias H.

    I total Cupen:
    1. Markus E.
    2. Markus R
    3. Benke
    4. Daniel B
    5 Tobias H.

  • larsd

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 17:08

    Grattis boys! Ni levererar alltid oavsett förhållanden!
    (har varit en sur helg att ligga sjuk hemma)

  • andersbq

    Medlem
    3 oktober, 2010 vid 19:36

    Resultat:

  • surferboy

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 08:05

    Nu ligger resultaten upp på http://svfspeedcup.blogspot.com/2010/10/i-helgen-avgjordes-sm-i.html

    Knatte skicka gärna bild på Marcus Richardson samt bild på vinnarna till mig så kan jag lägga upp dessa på både bloggen och vindsurfingforbundet.com.

    Tack alla som kom för en kanonhelg!

  • lundvall

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 08:49

    Jag skulle vilja passa på att tacka Gustav och Jesper bland annat för en riktigt trevlig helg! Detta är första året jag är med i hela cupen och jag måste säga att det har varit riktigt roligt och lärorikt framförallt! Jättekul som nykomling att få tips av alla erfarna och få vara med och ha kul! Nu skall vi bara härda ut den långa vintern innan det är dags för Haga igen!

  • speedan

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 09:13

    Hej jag vill passa på att tacka Jesper och Gustav och alla funktionärer och givetvis medtävlare för en jättetrevlig tävling trots att söndagen var ett spektakel för mig jag glömde GPS:en hemma och missade första heatet, i fjärde heatet blir jag påkörd av någon utom tävlan och förstörde min bräda då var det heatet över också.
    Jaq det skall vara dramatik.

    Jo en sak också som jag tycker är viktigt för mig, jag ser att i Wallén Sport Speed Cup Slutresultat 2010 Overall

    Där ser jag i resultaten att jag inte deltog i Klagshamn vilket jag gjorde har mina resultat därifrån försvunnit?

  • Knatte

    Gäst
    4 oktober, 2010 vid 10:56
    Quote:
    Knatte skicka gärna bild på Marcus Richardson samt bild på vinnarna till mig så kan jag lägga upp dessa på både bloggen och vindsurfingforbundet.com.

    Gustav, jag fixar detta i eftermiddag så fort jag sitter på min hemmadator igen. (Är det bråttom så sitter redan Anders BQ och firma Markusx2 på sådana bilder)
    Annars bör du ha dessa innan kl 17.00 idag på mailen.:smile:
    Sedan kommer nog ett bildspel över hela helgens surfande upp idag eller i morgon..

  • svartepeter

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 18:38

    Alltid kul med bilder :laugh: Är det någon som fångat mig på bild under året vore det kul om ni ville skicka dom till mig :laugh: tex från Karpathos :cool2:

  • budda

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 18:58

    skulle vara kul med fler bilder från helgen

  • Knatte

    Gäst
    4 oktober, 2010 vid 19:53
    BUDDA;634325 wrote:
    skulle vara kul med fler bilder från helgen

    Kika här: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77757″]Bilder/bildspel från SM i speed TT 2-3 oktober – http://www.Surfzone.se[/ame%5D :tongue:

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till SM i speed i Torkelstorp 2-3 oktober

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.