Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till SM i Speed Torkelstorp 29-30 sept

  • Knatte

    Gäst
    25 september, 2012 vid 17:30

    Någon som har en säker och tillförlitlig prognos inför helgen?
    Tänkte åka dit och fota på lördagen om det brallar på och inte spöregnar osv.:cool2:
    Blir nog kort från vattnet och från land som de sista åren..

  • andersbq

    Medlem
    26 september, 2012 vid 11:54

    Prognosen idag (onsdag) inför helgen är sydväst 8-11 m/s på lördagen och väst 9-12 m/s på söndagen.
    Som det ser ut nu kommer det mao att bli åka av i helgen!

  • surferboy

    Medlem
    26 september, 2012 vid 12:05

    Det låter ju lovande!!!

  • bjornen

    Medlem
    26 september, 2012 vid 16:04

    Hur viktigt är det med dom där segelsiffrorna? Jag är ju en “junksurfer” så jag har olika i alla beggade segel. Kan man markera ett kryss över dessa och klistra rätt med svart tejp?

  • lasse-n

    Medlem
    26 september, 2012 vid 18:16

    Gött mos.

  • mattias-j

    Medlem
    26 september, 2012 vid 21:19

    Ni som beställt mXr weed fenor och inte fått alla, eller någon alls. Daniel Borgelind är min räddande ängel och kommer ha med sig fenorna till tävlingen i Torkelstorp. Tänkte bara meddela detta…. Tack för hjälpen Daniel!

  • lasse-n

    Medlem
    27 september, 2012 vid 10:12

    Tack Mattias.

  • andersbq

    Medlem
    27 september, 2012 vid 11:38

    Prognosen inför SM helgen håller sig bra, faktiskt blivit ännu vassare. Sydväst 7-11m/s på lördagen och väst 11-16m/s på söndagen. Hyggligt jämnt fördelad vind över hela dagarna från morgon till kväll, dvs det bådar för många heat. Ställ in dig mentalt på 8 heat! Det gör att även ställningen i Svenska Cupen kan revideras när många discards ramlar in!!

    Så besked till alla som kör speed: Be there!

    8.00-9.00 registering, var inte för sen, för vi lägger nog banorna dagen innan!

  • thomas-althin

    Medlem
    27 september, 2012 vid 14:20

    Topnotch BQ..:)

  • surfan

    Medlem
    27 september, 2012 vid 17:13
    Mattias J;699833 wrote:
    Ni som beställt mXr weed fenor och inte fått alla, eller någon alls. Daniel Borgelind är min räddande ängel och kommer ha med sig fenorna till tävlingen i Torkelstorp. Tänkte bara meddela detta…. Tack för hjälpen Daniel!

    Nemaproblema!! tack skälv !!!!!!:wink:

  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2012 vid 17:29

    Men aktuell prognos och vindstyrka, hur kommer ni lägga banan?
    Kommer den ligga långt ut i det blå eller skapligt nära land och ungefär vilken riktning. Tänkte mest om det kommer bli bra fotoförhållanden eller om alla kommer vara 500 m bort från land mm.
    Någon som har koll?:tongue:

  • andersbq

    Medlem
    28 september, 2012 vid 17:45

    Vi har ej lagt banorna för foto, utan för platt vatten i år. Banan för imorgon ligger ca 200 meter utanför den muddrade kanalen med riktning mot bondgården. Och för söndag har vi lagt en startgrind på musselrevet.

  • Knatte

    Gäst
    28 september, 2012 vid 18:23
    andersbq;699989 wrote:
    Vi har ej lagt banorna för foto, utan för platt vatten i år. Banan för imorgon ligger ca 200 meter utanför den muddrade kanalen med riktning mot bondgården. Och för söndag har vi lagt en startgrind på musselrevet.

    Man kan tolka det som de ligger en bit bort från piren med andra ord??

  • lbj

    Medlem
    28 september, 2012 vid 18:47

    Och jag kommer att ligga i vattnet ute vid banan med kamera, film & stillbild…

  • seve1000

    Medlem
    28 september, 2012 vid 19:04
    lbj;699998 wrote:
    Och jag kommer att ligga i vattnet ute vid banan med kamera, film & stillbild…

    Skall inte du vinna den mogna klassen Lasse? Det gör du ju lätt bara du seglar!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till SM i Speed Torkelstorp 29-30 sept

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.