Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Speedtävling 14-15 maj från ÖWC

  • tobhed

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 21:39

    Mest använt bland deltagarna var väl speedbräda 53 bred, volym 85 liter, med 7,6 – 8,0 och 30 cm fena

  • speedkenta

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:45

    Heter du badjanne eller bädjanne (smålänskt uttal)

  • marcus

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 10:31

    Stort tack Gustav o Jesper o ÖWC för en kul tävling. O tack också till Wallens o David på
    ÖWC som fixat ett grymt prisbord o pokaler o kondomer….

    Gillade även fredagen utan vind ……..en riktigt hälsokur ….. att glida runt bland en massa
    goa människor som en rastafari ……..varenda stresshormon dödas effektivt …

  • klang

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 11:25

    Grymt kul att in fick till det, och att ni alla skötter er så sportsligt och masade upp er mitt i natten för att köra… Och många av er fick riktigt bra tider dessutom, måste erkänna att jag blev förvånad när jag såg resultatlistan, och även om jag inte var där så känns det riktigt bra att tävlingssäsongen äntligen kommit igång…

    Vill också skicka lite bravur till Gustav/Jesper för ert sportsliga ledarskap

    Ses i Klagshamn ni som kan

  • speedkenta

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 13:11

    Dom är ett föredöme att ta ett beslut skepparmöte 6:40 start 07.00 Då är det tävlingen som går i första hand
    När freestylegänget kom ner framåtmiddagen var allt över (vinden)
    Fast egentligen är det lika kul att träffa alla.
    Bästa huvudbonad måste Jespers piratscarf få pris för

  • surf1

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 16:02

    Tack för en skön helg på haga.
    Gustav o Jesper.
    Kanontack till er som alltid ställer upp.
    Hoppas att vi ses i Klagshamn snart igen.

  • mackee

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 16:14

    Stort tack till alla som gör det möjligt för oss att träffas och leka.

  • surferboy

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 18:09

    Bild på vinnarna! Grattis!!!

    foto av Thomas Althin

  • lundvall

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 19:05

    Håller med föregående talande. Var fruktansvärt roligt och det skall grymt mycket cred till att ledningen “vågade” ta beslut om att ha skepparmöte 06.40 och där med prickade in den vinden som var.

    Vill även tacka alla er andra som var där för mig som har hade premiär i cupen. Väldigt trevligt folk och har fått grymt mycket tips att tänka på fram till Klagshamn, vi ses där!

  • teamrider

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 19:19

    Kan bara stämma in i lovsången! Tack Gustav, Jesper och ÖWC för en trevlig helg!

    Läs mer om tävlingen på min blogg, länken hittar du längre ner.

    Vi ses i Klagshamn (då med rätt trim…)

  • swe117

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:06

    Instämmer med övriga och lyfter på mössan (tack Johan) och tackar tävlingsledning och öwc för en bra tävling (även om jag själv inte var helt vaken vid riggning och fen-val:smirk:).
    Väl mött i Klagshamn!

    / Uffe

  • speedkenta

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:27
  • jester

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 06:32

    Kul att ni gillade arrangemanget! Tack till ÖWC/David Ståhl som gjorde det hela möjligt! Och jösses va snabba ni är! Bra kört av *alla*!

    Vi syns i Klagshamn, såklart. Skall hem o labba lite med SailWave och GPSResults Pro i veckan så att det går ännu snabbare/smidigare att får fram resultaten. Men redan nu är det faktiskt biten med att hämta aktuell fil från GPSen som är den trånga sektorn, och den är lite småtjurig att snabba upp.

  • glader

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 15:36

    Roligt att det blev en så bra tävling trots allt. Har inte bestämt mig ännu för om jag ångrar att jag stannade hemma 🙂

    Jester: Av nyfikenhet, varför behöver man ladda filer? Är det inte bästa 10s för varje heat som räknas? Kan man inte bara läsa den i displayen mellan heaten?

  • jester

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 18:53

    Displayvärdet är inte 100% tillförlitligt, och dessutom körde vi 3 heat back to back (50 minuters heat, och 10 minuters vila mellan heaten). Så rent praktiskt är det ett hinder, och med GPSResults Pro blir det enkelt att plocka ur korrekta resultat. Och dessutom är det svårt att veta exakt när bästa 10s sattes dessutom.

    Bjuder på ett screenshot från första heatet:

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Speedtävling 14-15 maj från ÖWC

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.