Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till träning 6 maj…

Taggad: 

  • Inbjudan till träning 6 maj…

    Publicerad av jesper_b på 20 april, 2006 vid 17:03

    INBJUDAN
    Jag, Johan Ekstedt, Stefan Voxby, och (kanske ovetandes?) Jimmy Hellberg har bestämt oss för att göra en liten grej för alla er som just börjat, vill börja eller funderat på att börja segla Formula eller kanske RSX lite mer systematiskt – dvs med sikte på kappsegling. Även de som inte kappseglar är således mer än välkomna att beblanda sig med de som just börjat och självklart är alla rävar också välkommna – ju fler vi blir desto roligare. Fokus dock på introduktion, i alla fall till en början. Till sak:

    VAD: Segla tillsammans, ha kul och utveckla sin racepotential.
    VAR: Bo IF seglingsklubb på Mjölkudden vid norra Baggensfjärden, Nacka.
    NÄR: Heldag lördagen den 6 maj, samling kl 10, ta med egen lunch. Sedan följer vi upp med tisdagar kl 16 så länge vi orkar.
    HUR: Teoretisera och praktisera teknik, trim och taktik. Vi kollar in prylarna på land samt teknik och trim på vattnet. Hjälper alla i den mån vi kan.

    VAD MER ATT TÄNKA PÅ: Säkert en hel del men vi gör det enkelt och skoj. Mer action och kul än allt för högtravande planer. Mer info kommer säkert såsmåningom, typ vägbeskrivning, kan man låna prylar mm. Använd gärna detta forum för frågor!

    Se till att komma dit!

    Jesper B with friends

    oscar svarade 18 år sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • achates

    Medlem
    21 april, 2006 vid 14:33

    Verkligen kul att ni fixar!
    Jag kommer om det inte är bleke

    david

  • per-j

    Medlem
    22 april, 2006 vid 05:58

    Tack Jesper !
    Jag kommer självklart

    Per Jönsson

  • marcus2

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:56

    Hej,
    Undrar om man kan få ut något av denna dag om jag kommer med min AHD Inspiro 87:a. 255 lång och 87 bred. Det är ju ingen formula bräda, även fast jag fösöker få den att tro det:tongue:
    Skulle vara kul att få lite tips om hur man kan plana så tidigt som möjligt.

    Hej från
    Marcus

  • swe-1

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 06:49
    marcus2 wrote:
    Hej,
    Undrar om man kan få ut något av denna dag om jag kommer med min AHD Inspiro 87:a. 255 lång och 87 bred. Det är ju ingen formula bräda, även fast jag fösöker få den att tro det:tongue:
    Skulle vara kul att få lite tips om hur man kan plana så tidigt som möjligt.

    Hej från
    Marcus

    Absolut, du kan säkert hitta lite smått och gott!

    //JIMMY 🙂

  • imported_mickeo

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 15:29

    Kanon bra jag kommer.:smile:
    Mvh
    MickeÖ

  • marcus2

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 19:01

    Kan någon vänlig själ ge en vägbeskrivning
    Tack:smile:

  • jesper_b

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:02

    Vägbeskrivning: Från Slussen mot Nacka förbi Vinkinglinebåtar och reningsverk och ut på motorvägen mot Gustavsberg/Värmdö (222an). Kör förbi avfarter mot bl a Forum Nacka och Saltsjöbaden/Fisksätra. Kör över Skurubron (den första bron över vatten). Ta av höger på avfart mot Orminge/Lännersta. Kör Lännerstavägen (mot Lännersta) i princip tills den tar slut. Då har ni bl a en stor fotbollsplan på vänster sida om vägen. Ta av på grusvägen som rundar fotbollsplanen åt vänster. Sedan direkt höger i backe upp på Boo kapellväg (har jag för mig att den lilla grusvägen heter). Fortsätt denna tills den börjar gå nedåt och slutar i ett T-kors. Ta vänster i T-korset och kör parallellt med vattnet tills du ser jollemaster, en parkering och en tennisplan. Du är framme. Typ?

    /Jesper B

  • marcus2

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 14:09

    Tack Jesper:laugh:

  • swe876

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 10:55

    Tre bilder från gårdagen bifogas.
    1. Brädor, brädor och brädor…
    2. Jesper Blomberg i sitt esse!
    3. Medelålders män beundrar årets leksaker.

    /Jona

  • joker

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 11:37

    tack för alla tips, jag fick 1 dryg timmes segling i björkvik på eftermiddagen. jocke.

  • jesper_b

    Medlem
    8 maj, 2006 vid 21:08

    Yo!
    Kul att ni fick lite segling på Björkvik senast! Veet inte vad jag tänkte på som intehängde på

    Hoppas dock det kan bli betyldigt mer på tisdagsträningen i morron på Mjölkudden!

    Stefan Voxby och Johan Ekstedt står beredda med tuta, flaggor, kappseglingsregler, planerade övningar, mm vid 16-tiden (eller hur grabbar!?), så det är lämpligt att alla gummigubbar går lite tidigare från jobb och kör i brandkårsutryckningsfart ut och gör dem sällskap. Själv kommer jag tyvärr inte kunna ansluta förrän framåt 16.30-17.

    Vi ses på vattnet!

    /Jesper B

  • swe-496

    Medlem
    9 maj, 2006 vid 03:28

    Ser ju faktiskt ut att kunna blåsa lite i eftermiddag enligt windguru.

  • oscar

    Medlem
    9 maj, 2006 vid 06:14

    Ser ut som en prylbögs dröm…nu blev man sugen på en formula bar för att kunna mäta lite OFO, diskutera rake och mastfotsposition.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till träning 6 maj…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.