Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbjudan till vansinnig LEI vs Fjoil bättle på KN!

  • eddie

    Medlem
    24 november, 2005 vid 15:42

    Jag trodde det var avgjort för länge sen

  • tobas

    Medlem
    24 november, 2005 vid 16:17

    Jag osså, va fan! Hur bakom är det inte att sätta på bridles på drakarna för att få safety och bra depower, den problematiken har ju Lynn löst för evigheter sedan och detta utan massa tingel tangel uppe vid kiten grin.gif
    Att dessa Bowkites dessutom har egenheten att falla ned så fort men släpper ut bommen mycket och en del av bommarna ser ut som tillverkade av nått gadgetfreak från teknikmagasinet får än ju att börja undra ännu mer confused.gif confused.gif vart är våran värld på väg.

    Venom is da shit och kampen är sedan länge vunnen inte bara mot LEI´s wiht or without gadgetbars utan även mot bridlefjoilsen.

    Guilhem fevret nybliven teamrider i en litten rulle
    http://solene.naud.free.fr/guilherm.wmv

    Må väl och vet att jag är lärare och därmed aldrig ljuger och dessutom alltid har rätt. SÅDESÅ
    / TOBAS

  • rambo_johnson

    Medlem
    24 november, 2005 vid 16:35

    bög fjollor

  • tobas

    Medlem
    24 november, 2005 vid 16:42

    OK!!
    Där kom, ska vi säga Skånes och LEI´ligans ledande representant med ett inte bara sakligt utan även uttömmande argument. TACK!!

    PS! Kan ha förståelse för frustrationen när de argument man så ivrigt brukat som bridles förkastlighet och nersållade bommar plötsligt är något som bör/ska försvaras om man inte ska bli en kappvändare. DS!

  • luuddee

    Medlem
    24 november, 2005 vid 16:50

    aså ärligttalat kom inte o säg att den jävla sop kiten är ngt bra!!.. har testat den i både lite och mycket vind och den e fan slö som ett troll mycket bomtryk. och en bom stor som en flaggstång.. den är dock väldigt stabil inget o säga om den saken.. men vem ill ha en kite som är kass på alla punkter förrutom att man slipper pumpa och den är stabil.. jo pensionörs kiteare.. och alla andra som bara glider omkring på vattnet där ute utan och göra ngt speciellt..

  • hatman

    Medlem
    24 november, 2005 vid 17:24

    Svar till:


    Bättlet e i full gång. Stå upp för skåne!
    Dags att dizza.
    KLICKA HÄR!

    Kärvänligen
    Hatten of AC

    [/ QUOTE ]

    Jävla skitlänk funkade inte…..
    men DENNA… direkt inna da tråd onna da KN.

  • tobas

    Medlem
    24 november, 2005 vid 18:07

    Luuddeeeeeeee det var la en V19 du prova antar jag, precis som don A. Det är en riktigt grym pensionärskite håller jag med om men kan va ganska sköj ändå när det brallar i litta, då den till skillnad från en LEI i samma storlek går att kontrollera kraften från på ett helt annat sätt. V-drakarna precis som alla andra varianter blir betydligt roligare att köra när man kommer ner lite i storlekarna. Min V19 luftar jag bara ibland då det blåser lite dåligt och har tänkt ha den till vintern för att få lite lyft när man kastar sig ut för bergen i norr.
    Skulle för övrigt va rätt löjligt att testa den största storleken av vilken kitemodell som helst och sedan dömma ut resten som långsamma, havandes mycket bomtryck och flaggstångsbommar(Vet att en del både V16 o V19 levereats med 60 bom vilket jag anser förkastligt). Kör för övrigt min 19 och alla mina Venoms med 50 bom förutom V8 som jag har en 40 bom till.

    DUDELIDU grin.gif

  • pjoter

    Medlem
    24 november, 2005 vid 19:25

    säga vad man vill om foilarnas utseende men är helt säker på att det inte kommer ta många år innan det är dom som kommer regera.

    LEI är och förblir inget aerodynamiskt mästerverk som många tycks tro. Det är den mest primitiva och oeffektiva formen av en vinge människan byggt näst efter den helt raka vi har på pappersplan.

  • bohn2fly

    Medlem
    24 november, 2005 vid 19:52

    Vi går den väg gud stakat ut åt oss, så är det. Amen…

  • eddie

    Medlem
    24 november, 2005 vid 20:58

    Svar till:


    säga vad man vill om foilarnas utseende men är helt säker på att det inte kommer ta många år innan det är dom som kommer regera.

    LEI är och förblir inget aerodynamiskt mästerverk som många tycks tro. Det är den mest primitiva och oeffektiva formen av en vinge människan byggt näst efter den helt raka vi har på pappersplan.

    [/ QUOTE ]

    Förrädare… Jag kommer aldrig hjälpa dig att trassla upp dina bridles. Å jag kommer aldrig att ha några.
    Foils är sunk o det är bow med. Så det så!

  • luuddee

    Medlem
    24 november, 2005 vid 21:45

    mm ja körde 19 i både lite o lite mer vind samt har kört 13 i lite mer vin d.. tyckte faktiskt den sög också.. om man nu ska ha foil så bör man väl ha en som har mer foil egenskaper än venom?.. anligt mina uppfattningar efter att båda ha tittat på folk som åkt med den.. kanske är dom som e kassa om nu kiten är så bra,.. och efter att ha testat den själv.. så finns där inget som är bättre med denna än med en lei.. bara saker som e sämre..

  • pepa

    Medlem
    24 november, 2005 vid 22:31

    Svar till:


    OK!!
    Där kom, ska vi säga Skånes och LEI´ligans ledande representant med ett inte bara sakligt utan även uttömmande argument. TACK!!

    [/ QUOTE ]

    Är Hugo min ledare? Är det något jag missat nu?

    Apropå att komma med något intelligent inlägg så skiter jag nog i det. Känner inte att det behövs när man har en så svag konkurrent.

  • tobas

    Medlem
    24 november, 2005 vid 23:33

    Förlåt mig där Peps, vet ju att du är stor och står på egna ben. Får tacka för att du kallar mig konkurrent då du ute på vattnet utan tvekan skulle piska mig med förbundna ögon. Men nu var det ju inte riktigt det som det handlade om. Vill även be om ursäkt till Luuuudddeeeeeee för att jag drog förhastade slutsatser om din Venomvana. Trist att du tyckte att allt var så kasst så att du till och med efterlyser andra fjollegenskaper. Själv har jag ju en helt annan uppfattning även om jag måste erkänna att bottendraget vid riktigt lite vind gärna kunde ha fått vart lite bättre. Kör ju på en resvänlig men inte direkt lättvindsplanka på 118cm för det mesta. I övrigt kan jag faktiskt inte komma på något som är bättre med LEI kontra Venom förutom att dom funkar bra som vindskydd. Har ju själv sovit två dygn under en Cabrinha på en strand där man inte fick slå upp tält grin.gif grin.gif
    Smaken är som baken, delad och är man gay sä är den kanske ännu mer så. confused.gif grin.gif

    Må gött o surfa väl / TOBAS

  • pepa

    Medlem
    25 november, 2005 vid 13:33

    Svar till:


    Får tacka för att du kallar mig konkurrent då du ute på vattnet utan tvekan skulle piska mig med förbundna ögon. Men nu var det ju inte riktigt det som det handlade om.

    [/ QUOTE ]

    Jag menade samma sak som du menade. LEI vs folie.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbjudan till vansinnig LEI vs Fjoil bättle på KN!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.