Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i min bil vid JP idag (29/9).

  • Inbrott i min bil vid JP idag (29/9).

    Publicerad av bossner på 29 september, 2009 vid 19:42

    Vad trött man blir!!!
    Inbrottet skedde någon gång mellan kl17 och kl19.
    Är det någon som sett eller hört något så hör av er. Bilen ifråga är en grå Opel Astra kombi.

    Tänk på att inte lämna något i bilen!!!! Jag fick lära mig den hårda vägen.

    skotten svarade 14 år, 7 månader sedan 22 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • kongon

    Medlem
    29 september, 2009 vid 19:44

    urk! Nåt speciellt som man ska hålla utkik efter?

  • gonzo

    Medlem
    29 september, 2009 vid 19:45

    va fan är det som händer på våra surf spots

  • yeeah

    Medlem
    29 september, 2009 vid 19:47

    såg en kille uppe vid bilarna när jag var på väg ner, måste ha varit runt 5-halv 6? lång relativt smal 30-40 årsåldern mörkhårig, mörka kläder. Såg ut att vara av “polsk” härkomst. Han verkade vänta på ngn..
    verkade lite misstänksamt först fast å andra sidan brukar det stanna många där o uträtta “ärenden” i skogen..

  • gadget

    Medlem
    29 september, 2009 vid 19:51

    Var stod bilen. Den lilla parkeringen?
    Vi stack vid 18 men hade bilen vid vägen och vi såg inget.

  • ankii

    Medlem
    29 september, 2009 vid 19:58

    Vad är det för fel på människor?
    Vad ska vi hålla utkik efter?

  • sonkie

    Medlem
    29 september, 2009 vid 20:42

    så tråkigt att höra. Vet precis hur sånt känns, tyvärr…

    Vad stal dom? lösa grejor eller förstörde dom och rev ut stereo etc?

  • dannep

    Medlem
    29 september, 2009 vid 21:03

    Surt!

    Tyvärr så är det massa löst folk som hänger där… blir så med närheten till e6.

    är uppväxt i området…

    Ha inga saker synligt och ta bort radiofronten!

  • Kjello

    Gäst
    29 september, 2009 vid 22:22

    Bossner; pissa på bilen så går du säker nästa gång.

  • lina

    Medlem
    30 september, 2009 vid 00:16
    yeeah;579561 wrote:
    såg en kille uppe vid bilarna när jag var på väg ner, måste ha varit runt 5-halv 6? lång relativt smal 30-40 årsåldern mörkhårig, mörka kläder. Såg ut att vara av “polsk” härkomst. Han verkade vänta på ngn..
    verkade lite misstänksamt först fast å andra sidan brukar det stanna många där o uträtta “ärenden” i skogen..

    Skittrisst med inbrott, lider med dig, men tycker det är idiotiskt med formuleringen “polsk” härkomst. förklara gärna vad du menar

  • hbgkitare

    Medlem
    30 september, 2009 vid 07:27

    Har för mig att folk till och med blivit bestulna tidigare där och då var det nere vid vattnet. Tjuvarna stal visst kamera och kläder medans de var ute på vattnet!

  • smaskens

    Medlem
    30 september, 2009 vid 07:34

    Tjyvar är ruttna människor…

  • above_the_law

    Medlem
    30 september, 2009 vid 08:06

    Om problemen fortsätter kanske vi skulle sätta upp en lite fälla;-)!

    Det gjorde när jag var badvakt en gång i Nyköping och det funkade kanooon. Vårt problem var att någon tog värdeskåpsnycklar ur badbyxorna för folk som duschade eller bastade. Sedan gick dom till skåpen, låste upp och stal plånböckerna mm. Detta förekom ffa på damernas, varför jag som 16-17-åring inte riktigt hade pondus att sätta mig och vakta i omklädningsrummet… Så vad gjorde vi då?
    Jo, vi hängde då upp ett par gamla kvarglömda stora och svarta badshorts i omklädningsrummet och stoppade stämpeldynor i fickorna, och någon gammal nyckel längst ner i fickan.
    Sedan satte vi oss och väntade utanför… Efter ett tag kom det ut en liten flicka i 20-årsåldern med trycksvärta upp till armbågarna;-)!

    Busted!!!

    Kanske kan göra något liknande vid bilarna, alt billig övervakningskamera som man kan köpa på t ex Ullared?

  • jode

    Medlem
    30 september, 2009 vid 08:24

    usch, ja då kanske man ska börja låsa bilen när man är ute och kör..

    brukar fan ha den olåst med latop/iphone/jobbmobilen och verktyg för 20k.

    ska nog bygga en fälla, så den som öppnar bildörren blir huggen med ett spjut i ansiktet. Typ samma effekt som med trycksvartan, fast med blod!!

  • theycallmemartin

    Medlem
    30 september, 2009 vid 09:56

    Amen vafan, ska man behöva noja för att ens grejer ska bli stulna nu ?

    Själv brukar jag surfa en hel del på JP, brukar lägga nycklar, kamera mobil etc i packningen när jag sticker ut. Får bli att vara extra uppmärksam mot skumma typer och gå och snacka med dom o fråga vad dom gör där, känns så jälva onödigt att man inte ska kunna lita på människor…

  • gogga

    Medlem
    30 september, 2009 vid 10:18
    lina;579598 wrote:
    Skittrisst med inbrott, lider med dig, men tycker det är idiotiskt med formuleringen “polsk” härkomst. förklara gärna vad du menar

    Haha, snacka om att vara överkänslig! Såg han ut som en polack så gjorde han väl det?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i min bil vid JP idag (29/9).

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.