Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i min bil vid JP idag (29/9).

  • dannep

    Medlem
    30 september, 2009 vid 10:37

    finns bättre ord att använda, håller med Lina!

    Tyvärr har vi en jädra sträcka att springa om vi ser någon stryka längst bilarna när vi är nere vid havet…

  • tobbekite

    Medlem
    30 september, 2009 vid 11:16

    Tråkigt som fan att höra.

    Vad blev du av med?

  • mangsta

    Medlem
    30 september, 2009 vid 13:42

    Suger hårt…faan att folk inte fattar det här med mitt o ditt!

  • hbgkitare

    Medlem
    30 september, 2009 vid 14:54

    Han blev av med en laptop och glasögon och fick en krossad ruta! Det var vad hans sambo sa i alla fall!

  • bossner

    Medlem
    30 september, 2009 vid 18:11

    Det stämmer det blev en krossad ruta och en ryggsäck med laptop och glasögon som försvann.

    Bilen stog ut med vägen och det var rutan in mot skogen som var krossad.

  • kitelife

    Medlem
    30 september, 2009 vid 18:30

    Förstår ni nu varför vi vill köra hela vägen ner?!?

    Skaffa hund… lite tradigt och låsa in den i bilen en hel dag med solsken :frown:

  • gadget

    Medlem
    30 september, 2009 vid 19:08
    KiteLife;579821 wrote:
    Förstår ni nu varför vi vill köra hela vägen ner

    Nej det gör vi inte… Det är fortfarande privat mark och markägaren har inte blockerat vägen med staket för skoj skull.
    Vi ska vara glada att han inte sätter upp taggtråd över hela jp utan låter oss vara där…

  • yeeah

    Medlem
    30 september, 2009 vid 20:21
    lina;579598 wrote:
    Skittrisst med inbrott, lider med dig, men tycker det är idiotiskt med formuleringen “polsk” härkomst. förklara gärna vad du menar

    Hej Lina förstår att du reagerade på formuleringen, gjorde det själv men kom inte på ngn bättre att skriva. Du får berätta hur du hade formulerat dig. Har inga problem med polacker om du tror det, har flera polare därifrån… Östeuropeisk hade troligen varit mer passande.

    Men det är helt klart så att vissa utseenden är regionstypiska, men i fortsättningen jag ska hålla mig ifrån att tipsa om hur individer som jag sett i närheten av där ett brott skett om det är så att det på ngt sätt kan uppfattas rasistiskt. Min enda tanke var att hjälpa killen som fått inbrott inte ngt annat.

  • waimeadude

    Medlem
    30 september, 2009 vid 20:48
    Jode;579638 wrote:
    usch, ja då kanske man ska börja låsa bilen när man är ute och kör..

    brukar fan ha den olåst med latop/iphone/jobbmobilen och verktyg för 20k.

    ska nog bygga en fälla, så den som öppnar bildörren blir huggen med ett spjut i ansiktet. Typ samma effekt som med trycksvartan, fast med blod!!

    Jodes förslag rockar, fast man skulle vänta på dem och sen gå fram ett gäng och banka lite vett i packet så de lär sig den hårda vägen.
    Jag hade några skumma typer en gång vid bilen som hade stannat och stod och kollade på den, jag och en polare sprang sträckan, det tar ju sjukt lång tid från stranden.

  • lina

    Medlem
    30 september, 2009 vid 22:40
    yeeah;579868 wrote:
    Hej Lina förstår att du reagerade på formuleringen, gjorde det själv men kom inte på ngn bättre att skriva. Du får berätta hur du hade formulerat dig. Har inga problem med polacker om du tror det, har flera polare därifrån… Östeuropeisk hade troligen varit mer passande.

    Men det är helt klart så att vissa utseenden är regionstypiska, men i fortsättningen jag ska hålla mig ifrån att tipsa om hur individer som jag sett i närheten av där ett brott skett om det är så att det på ngt sätt kan uppfattas rasistiskt. Min enda tanke var att hjälpa killen som fått inbrott inte ngt annat.

    cool, det kändes inte helt hundra med formuleringen men jag fattar hur du tänker. Hoppas bilinbrottet klaras upp, för jävla trisst!

  • kitelife

    Medlem
    30 september, 2009 vid 22:50
    Gadget;579836 wrote:
    Nej det gör vi inte… Det är fortfarande privat mark och markägaren har inte blockerat vägen med staket för skoj skull.
    Vi ska vara glada att han inte sätter upp taggtråd över hela jp utan låter oss vara där…

    Det har “alltid” varit en väg ner där! Han köpte marken i tron att han skulle kunna starta ett stort “hästcenter” där, när komunen sen knullade honom och gav avslag på bygglovet kom staketet upp… och anledningen till staketet var “prostution” eller fula gubbar, inte oss kiteare.

    Jag pratade med honom på den tiden och då var det inga problem att köra ner där vi “fick” T o m det tomma huset uppe vid vägen för att göra kitecenter…

    När det kommer till taggtråd och tomten så har han tomt till (har för mig det är) 50m från vattnet, ingen får äga närmare för det är fredat för att bevara den lilla “vilda” strandnatur vi har kvar, allt han bygger eller sätter upp där är lika olagligt som om vi skulle göra det! Han kan inte slänga ut oss eller hindra oss från och vara där enl. lag! det är bara länstyrelsen som kan det. Varför inte kontra och kontakta kommunen och “förklara” att det har uppstått ett parkeringsproblem där eftersom vi börjar bli så många. Marken på andra sidan hans gård ägs av svenska kyrkan, vi kanske skulle “fixa” en spott där istället?

    och jag har inte kört ner där sen 2005 så hoppa inte på mig!

    Landskrona är lite speciellt, om du ska lämna något obevakat får du skruva fast det och om du har tur räcker det! fast det verkar sprida sig, nu har vi juuh en tjuv ibland oss oxå med alla grejer som försvinner hela tiden runt omkring 😡

  • gadget

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 04:41
    KiteLife;579895 wrote:
    och jag har inte kört ner där sen 2005 så hoppa inte på mig!

    Det ser lite annorlunda ut nu än 2005.
    Jag vet också att det är de äckliga nakenbadarna (med diverse aktiviteter) som de vill ha bort. Jag har själv pratat med honom och han har inget emot att vi är där. (Än så länge)
    Den åsikten är ju inte skriven i sten och om 30 pers brände ner och förstörde hans vägar finns en risk att han ändrar sig.
    Av samma anledning är det inte ok att en eller två kör ner och alla andra är “duktiga” och går och då spelar det ingen roll om han sagt för 4 år sedan att det är ok för just dig att köra ner.
    Vill man köra i JP så är det promenera som gäller anser jag, inte minst pga den pågående diskussionen om beträdnadsförbud.

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 05:55

    Är det inte dags att vi sätter upp en skylt på staket vad som gäller där nere, det är ju inta all som kitsurfar som är här inne och läser.

    Så blir att till klarhet, sen kanske det kan vara så att det är skånes kitesurfklubb står bakom det.

    En tanke bara

  • gadget

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 10:07
    Thorbjorn;579909 wrote:
    Är det inte dags att vi sätter upp en skylt på staket vad som gäller där nere, det är ju inta all som kitsurfar som är här inne och läser.

    Så blir att till klarhet, sen kanske det kan vara så att det är skånes kitesurfklubb står bakom det.

    En tanke bara

    Bra idé men det kanske bör ske i samråd med markägaren!?
    Förövrigt är väl Jakob “Yeah” ansvarig för det området enl skånes kitesurfklubb så det är väl en uppgift för honom!?

  • klosso

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 16:03

    Oavsett vad bonden säger så blir det troligtvis brott mot terrängkörningslagen.
    Att köra i kohagar, ängar, åkrar, på traktorvägar eller liknande räknas som terrängkörning och det gör det nog svårt att få med länstyrelsen på detta spår.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i min bil vid JP idag (29/9).

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.