Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Indonesien i september!

  • Indonesien i september!

    Publicerad av stoorfaen på 18 januari, 2012 vid 20:15

    Jag och frugan har några veckor i Indonesien i september. Vart skall man ta vägen för att få vindsurfa vågor? Är det Bali som gäller eller? 🙂 alla tips tas emot varmt.

    Ps. Jag kommer inte ha möjlighet att ta med egna grejor dock… Ds.

    trimmarn svarade 12 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    18 januari, 2012 vid 20:35

    Hmmm, tror att Indo är knepigt ur vindsurfsynpunkt. Men va faen storfaen, kör på vågsurf – e ju paradiset för det!

    Bali kan iofs funka, men det lär vara väldigt tunt med vind där.

    Ha en grym resa!

  • mag

    Medlem
    19 januari, 2012 vid 11:54

    Att hyra vågprylar tror jag är kört.
    Riktigt vassa rev med underbart fina vågor. Men helt kass land, spec deras kvinnosyn. Undantaget Bali.

    Satsa på vågsurfing istället. Båda två Bra vågor i sept.

  • connes

    Medlem
    19 januari, 2012 vid 12:23

    Vid Sanur var det några ute sist jag var i Indo. Blåste ordentligt, vilket det tydligen gör där. Vet inte möjligheterna att hyra utrustning dock. När ni ändå är i Sanur (om ni nu åker dit) så ta båten över till Nusa Lembonga, världens lugnaste ö, finns surf på shipwrecks, playground och säkerligen fler platser. Gick att hyra surfbräda på plats, vet ej hur det är nu.

  • stoorfaen

    Medlem
    19 januari, 2012 vid 12:35

    Jag bockar och tackar för tipsen. Vågsurf låter inte så dumt det heller. Hur är vågorna i september?

    Det verkar finnas ett ställe på Bali som hyr ut vindsurfgrejer, är det någon som gjort det? Vad har dom för grejer och hur är vindarna i sep.?

  • trimmarn

    Medlem
    20 januari, 2012 vid 16:16

    Jag har varit på Bali 3ggr sen 03 tot 5 mån. September är torrperiod och vågor varje dag. Jag kollade in windsurfuthyrningen vid sanur och det var inget att hänga i gran. Jag var även där i Juli 08 och 09 vilket är blåsigaste månaden men det var aldrig ngn riktigt tryck. Men jag surfade varje dag. Bodde i Kuta och hyrde vespa med brädrack supersmidigt. Det tar en halvtimme att köra till bukit-bryten. Jag surfade mest på reven utanför Kuta (airports, middles, kutareef) Jag hyrde en del sup oxo och paddlade på middles. Bali är guld.
    peder
    http://www.baliwaves.com/

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Indonesien i september!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.