Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Info från ISWC

Taggad: , ,

  • Info från ISWC

    Publicerad av jester på 24 april, 2009 vid 09:38

    Dear Speed Sailors,

    due to organizational problems we need to postpone the Mauritius event until further notice. One of the main issues was, that the national flight company has dramatically reduced their flights and we can not guarantee shipping of all equipment in time. We tried to arrange alternative boat transfers but it was impossible to get a guarantee for proper timing. We are still working on it and the event will definately happen in the future.

    Karpathos has thus been confirmed now as 2009 one-off world championship, which means that the winner of the Karpathos event will be the 2009 world champion and collect 475 points for the world ranking.
    Registration will be opened shortly, please do not book any flights before your starting place is confirmed.
    Starting places are limited this year, and seeding will be done by the world ranking. More details will be send to you with the registration forms.

    We will also confirm soon the status of the remaining major events, as well as possible additional national events.

    The updated schedule can be found here: http://www.speedworldcup.com/events-2009.html

    All the best,
    your Speed:World:Cup Team

    bjornen svarade 14 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • klang

    Medlem
    24 april, 2009 vid 11:03

    Fullträff för alla Karpathos resenärer ju….

  • andersbq

    Medlem
    24 april, 2009 vid 18:09

    Eller NOT, där rök ju chansen att få en startplats…

  • jester

    Medlem
    24 april, 2009 vid 19:27

    Njae… Kanske inte? En tävling mindre att skaffa ISWC-poäng, juh! Glöm inte att det är sådana på spel nästa vecka…

  • mackee

    Medlem
    25 april, 2009 vid 06:28
    Jester;542642 wrote:
    Njae… Kanske inte? En tävling mindre att skaffa ISWC-poäng, juh! Glöm inte att det är sådana på spel nästa vecka…

    men det gäller väl endast dom som är medlemmar i ISA?

  • andersbq

    Medlem
    25 april, 2009 vid 07:35

    Jag tror alla som är med i Speed World Cup-listade tävlingar hamnar på rankingen, så var det iallafall förra året.

  • bjornen

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 18:29

    Nu verkar det som det går att registrera sig för Karpathos:
    http://www.speedworldcup.com/chronocontact/3.html

    //Björn

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2009 vid 22:24
  • surfan

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 07:37

    Ja det blir på håret om man kommer med!

  • klang

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 18:17
    surfan;548230 wrote:
    Ja det blir på håret om man kommer med!

    Men du ligger ju rätt bra till… plats 50 ska väl inte vara några problem, eller? De tar ju fler än så till Karpathos tävlingen, och en del av de som ligger före i listan brukar väl inte åka till Karpathos?

    Vi håller tummarna för alla svenskar som anmäler sig att de kommer med!!!

  • bjornen

    Medlem
    20 juni, 2009 vid 13:31

    Såg att AB skall vara med
    http://www.speedworldcup.com/general-news/iswc-worlds-registration-reminder-2.html
    Börjar närma sig nu och blåser gör det :tongue:
    http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/8/

    //Björn

  • Knatte

    Gäst
    20 juni, 2009 vid 13:36

    Många svenskar som skall vara med! Skall alla vara med och tävla??

  • jester

    Medlem
    20 juni, 2009 vid 19:16

    Problemet är att bara 45 får vara med o tävla. Avgörs den 26:e vilka som får vara med..

  • Knatte

    Gäst
    20 juni, 2009 vid 21:08
    Jester;554409 wrote:
    Problemet är att bara 45 får vara med o tävla. Avgörs den 26:e vilka som får vara med..

    Det var lite det jag funderade på:tongue: Då ryker väl (risken finnes) skapligt många svenskar väl??

  • surfan

    Medlem
    20 juni, 2009 vid 21:27

    Jupp tråkigt som fan!!!

  • p-malmkvist

    Medlem
    21 juni, 2009 vid 19:16
    Knatte;554432 wrote:
    Det var lite det jag funderade på:tongue: Då ryker väl (risken finnes) skapligt många svenskar väl??

    Tror det är lungt för mig iaf, är ju rätt lik Borgelind, så jag stoppar bara in honom i en 2 m mast och sätter Daniels segelnummer i mina segel så är saken biff:santa:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Info från ISWC

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.