Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Info om icecup sweden 2011

  • erolwi

    Medlem
    3 januari, 2012 vid 18:34

    Sitter och tittar ut över Siljan nu. Lite is längst in i viken vid Leksand i övrigt helt öppet. Men det är långt kvar till tävlingen och det ska bli riktigt kallt framöver hör uppe.

    Sent from my ST17i using Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 januari, 2012 vid 07:54

    Jag fick förra veckan rapport från sjön Ljustern vid Säter och där var det heller inte läge än. Vi får väl hoppas att det vänder och snabbt fryser på i Dalom och i Mälardalen!

  • bicless

    Medlem
    4 januari, 2012 vid 22:52

    Eventet i Eskilstuna i helgen är inställt.
    Läget inför varje tävling uppdateras lite oftare i facebook forumet icecup sweden.

    Jag har dock bokat upp lördagen för issurf så blir det is och vind inom ok antal mil från sth så reser jag dit.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 13:50

    För “neka-facebook-folket” är det tacknämligt med info även i detta forum. Samtidigt är det ju bra om vi gemensamt inkommer med issapporter i IS-tråden.

  • bicless

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 12:31

    Info från helgens arrangör, kom upp lite sent här för jag har varit bortrest till idag.
    Vi är ett gäng som kommer göra drevan imorgon söndag istället och idag ä’r det ett gäng på ullna tror jag och ute på galten utanför kvicksund.

    Mail från Jonas

    Så var det beslut:

    Vi ställer in Icecupen i Dalarna. Däremot föreslås hugade seglare åka till Galten i Kvicksund, där alla farkoster enligt ”Icecupprincipen” är välkomna enligt överenskommet med Lasse Wall. Isen är idag i princip perfekt med några få snöfläckar på Galten enligt rapport nyss från Lasse. Vinden kommer också vara syd vridande till ost upp till 6m/s.

    Så eftersom seglandet är det viktigaste blir det så. Undertecknad hinner dock inte med att flytta pick o pack, men jag önskar er seglare en bra helg och tack Lasse för att ni fixar segling åt folket!

    Med Vänliga Hälsningar/Best Regards

    Jonas Lindblom

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 14:36

    Jag förstår att det blev lite hastigt påkommet men går det att få lite närmare info om Galten? Det som kan vara av intresse är:

    Ungefärlig tid;

    Vägbeskrivning till utgångsplatsen.

    Sedan vore det kul om fok åkte från Stockholm. Drevan finns ju kvar till senare tillfällen. Ni som tänker åka kan väl skicka in en blänkare. Jag åker gärna bara det blir lite uppställ.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 18:05

    Det var lite tunt med info. Vågar knappast satsa på 30 mil fram o tillbaka om det inte finns mer att gå på….

  • vindsokaren

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 18:43

    Håller med att det vart snabba beslut.skulle ha varit mer info här på konfen
    Nu var jag där.men det var mest för att få lite rutin hur tävlingarna går till.
    Måste dock tacka för väl genomförd träning/tävling av arangörerna.

  • bicless

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 19:14

    Blåste det något då?
    Jag stannade hemma för proggen lockade inte till 30 mil i bil.

  • vindsokaren

    Medlem
    21 januari, 2012 vid 20:29

    Den karamellen spar jag till imorgon när vi träffas på Dreviken.

    Dom som är sugna att åka till Galten och Sandabadet gör det kommer att vara en hel del folk där.
    Kommer att köras slalom och coarserace.
    Har inga tider men idag skulle skeppar varit kl 10 så det lär väl bli nåt liknande imorrn.

  • bicless

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 10:50

    Det var ju bra isar på drevviken igår och vinden kom också så småningom. Nu hoppas vi det går att genomföra eventet 4-5:e i Stockholm. Ni som bor här i närheten får gärna komma med tips på bra isar när det börjar dra ihop sig.
    Det skall gärna gå hyfsat att parkera i närheten.

  • bicless

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 10:34

    Rapport från Magnu: Erstaviken har nu kl 11 nästan 20 mm is!

    Tror det blir en kalasbra tävlingsplats om det fryser. Hoppas ni alla laddar igång för lite issurf lördag eller söndag nu.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 12:15

    Det är klart vi är laddade och håller tummarna för istillväxt samt att snöfallet ons-to bara blir marginellt!

  • svenne

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 13:16

    Närlunda har också is. Friluftsfrämjandet har öppnat skridskobanan så det är nog säker is. Det var dessutom -13 imorse så det lär tjockna till.

  • bicless

    Medlem
    30 januari, 2012 vid 15:22

    Grymt

    och alla ni som har en issurfbräda, kitewing, kite eller liknande, dyk upp på icecup i helgen.

    och har ni inte prylar kan man testa på plats både kite, kitewing, medbräda och RAD/pirate bräda.

    Ta med familjen och grilla korv om ni vill. Man behöver inte tävla utan man kan friåka också om man föredrar det. Men det är rätt kul köra lite rejs mellan flaggorna.

    Mattias

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Info om icecup sweden 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.