Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info om Tarifa sökes

  • Info om Tarifa sökes

    Publicerad av n på 27 november, 1999 vid 01:23

    Bostad och annat bra att veta skulle va bra. Tänkte åka ner efter jul för några veckor.

    n svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • vattern-mac

    Medlem
    27 november, 1999 vid 13:29

    Tjena!
    Jag var under sommaren och våren nere i Tarifa. Vi hade förvisso en inredd folka med oss o man kan (när poliserna är på gott humör) stå på stranden med.
    Men vi träffade 2 kompisar hemifrån Jönköping där nere som reda hade hyrt en STOR lägenhet så vi flyttade in där.
    Stället heter Los Cãnos dos, ligger med strandtomt och det finns 4 bäddar, kök TV, WC, dusch… Verkligen bra ställe…om du har bil!
    För man surfar oftast inte inne i Tarifa centrum, utan 8 km västerut, o dit tar man sig bara med bil. Det går att hyra av “Tysken” som har biluthyrning 4 km. västerut vid Hurricane Hotel, kika efter en krockskadad röd bil – våra kompisars krockskada…
    Annars så finns ju möjligheten att bo hos tyskens ställe, han hyr ut rum, men jag vet inte vad det kostar.
    Vi betalade ca1800:- för en månad tror jag.
    Firman vi hyrde av låg mittemot bussinformationen som ligger centralt, fråga dig fram…eller hör av dig så kan jag berätta mer.
    Om ni har tid och möjlighet så ta en tur till Essaouira i Marocko. en dags härlig körning i Marocko och du får betydligt bättre surf! Tarifa är vindsäkert men inga vågor under 18 sekundmeter och bara små chopp ÖVERALLT, lite jobbigt i längden…
    Lycka till!

  • n

    Medlem
    27 november, 1999 vid 21:27

    Låter jävligt juste! Så du tror att det är lätt att hitta boende när man kommer ner om man kan tänkas bo lite dåligt första dan tills man hittar nåt. Jag menar, finns det nåt sätt att boka rum. Mitt i centrum låter ju bra! Eller hur var det.

    -n-

  • vattern-mac

    Medlem
    28 november, 1999 vid 23:23

    Jo lägenheten ligger mkt. centralt och jag tror inte det är några problem att hyra vid vintertid. Jag tror inte att du kan boka detta hemifrån o det är en klar fördel om du kan snacka spanska, vi kunde det då inte, för de kan ingen engelska och konstigt nog inte heller svenska.
    Jag tror inte att ni skall n´behöva sova på gatan 1:a natten heller. Det går fort att fixa lyan!
    Men kom inte mitt i siestan för då lär ni ju få vänta några timmar med packningen på gatan.
    Hur tar ni er ner egentligen?

  • n

    Medlem
    29 november, 1999 vid 17:48

    Jo än så länge hade vi tänkt det så här. Vi åker ner med bil, stannar där två veckor, och styr sen kosan hem igen. Vi tänkte vara där under nyår. Hur ligger det till med klimatet under vintern egentligen_´?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Info om Tarifa sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.