Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ingen att leka med…

  • Ingen att leka med…

    Publicerad av tropic på 31 januari, 2007 vid 20:34

    Tja!

    Jag sitter i mörkret och drömmer mig bort till kommande grymma vindsurfingdagar. Grejen är den att jag är på så otroligt fel ställe på kartan för att syssla med vindsurfing; och här är jag fast. Jag vill träffa nån/några nya vänner inom denna underbara sport. Jag tycker mig känna av att det finns en hel del folk här på konfen som är öppna och hjärtliga =) Jag har ingen att åka med direkt. Min bror som alltid är tom på utrstning och tid bor i Norrköping (ca 10 mil härifrån). Sen har jag en kusse i Stavanger som börjar lära sig, men det är ju också en bit.

    Jag avundas verkligen er som är ett gäng som bor i närheten av ett spot och “leker” för jämnan. Jag får inte många timmar på vattnet per år och de jag får är oftast i min ensamhet.

    Jag vill ha kompisar med samma intresse…

    Några av de bästa dagarna jag haft på vattnet är då jag tagit turen ut till några av era spots, t.ex. Fituna. Dit har jag 13 mil. Är det nån i Sörmland som vill ha sällskap, liksom jag så hör gärna av dig/er. Jag är även öppen för långväga bekanter, men jag är så dålig på spots. Ni här på konfen snackar alltid spots som om alla vet var de är.

    Skulle det inte vara bra med en tabell över de vanligaste spotsen, var de ligger och vilken vindriktning som funkar?

    Det här känns lite som att ragga fortisar på lunarstorm, men jag hoppas att ni förstår mitt budskap. Jag vill liksom skippa matchogrejen och bara dela intresse med någon!

    /MSN: peredvard@fornbobryggbatar.se

    bjornen svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • wind-lover

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 21:03

    Låter så sorgligt…:(

    Hoppas verkligen att du hittar någon där du är!

  • Knatte

    Gäst
    31 januari, 2007 vid 21:09

    @Tropic 362904 wrote:

    Tja!

    Jag sitter i mörkret och drömmer mig bort till kommande grymma vindsurfingdagar. Grejen är den att jag är på så otroligt fel ställe på kartan för att syssla med vindsurfing; och här är jag fast. Jag vill träffa nån/några nya vänner inom denna underbara sport. Jag tycker mig känna av att det finns en hel del folk här på konfen som är öppna och hjärtliga =) Jag har ingen att åka med direkt. Min bror som alltid är tom på utrstning och tid bor i Norrköping (ca 10 mil härifrån). Sen har jag en kusse i Stavanger som börjar lära sig, men det är ju också en bit.

    Jag avundas verkligen er som är ett gäng som bor i närheten av ett spot och “leker” för jämnan. Jag får inte många timmar på vattnet per år och de jag får är oftast i min ensamhet.

    Jag vill ha kompisar med samma intresse…

    Några av de bästa dagarna jag haft på vattnet är då jag tagit turen ut till några av era spots, t.ex. Fituna. Dit har jag 13 mil. Är det nån i Sörmland som vill ha sällskap, liksom jag så hör gärna av dig/er. Jag är även öppen för långväga bekanter, men jag är så dålig på spots. Ni här på konfen snackar alltid spots som om alla vet var de är.

    Skulle det inte vara bra med en tabell över de vanligaste spotsen, var de ligger och vilken vindriktning som funkar?

    Det här känns lite som att ragga fortisar på lunarstorm, men jag hoppas att ni förstår mitt budskap. Jag vill liksom skippa matchogrejen och bara dela intresse med någon!

    /MSN: peredvard@fornbobryggbatar.se

    Vad det gäller spots, så kanske denna länken kan vara till hjälp??
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp eller http://www.junkshop.nu/gurra1978/ (under spots)

    Det kanske inte ger surfpolare, men kan vara en bra början. Hoppas att du får någon bra surfpolare framöver i alla fall 😉

  • tropic

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 23:45

    Jag vill gärna förtydliga två saker i mitt luddiga inlägg. För det första: Jag är öppen för förslag långt hemifrån också…man kanske tar bilen och drar iväg nån vecka i sommar. Vem vet, kanske träffar man nån man trivs med och kanske denne/denna har lust att hänga med till Stavanger där jag har sommarstuga 10 meter från havet.

    För det andra: Jag känner till både ytspänning och Gurras kulingvarning. Jag är bara så lat att jag önskar att allt fanns här på surfzone. Då speciellt alla smeknamn på alla spots… F-bay och Erken är två exempel…som jag inbillar mig kunna orginalnamnet på, men var de ligger…???

    Fatta om någon var så ambitiös att han/hon staplade upp GBG – vindriktningarna där och sedan spotsen – namn och smeknamn. Sedan gör man likadant med skåneområdet, sen Sthlm, sen… osv. Tycker om kulingvarning där, men ett A4 skulle kunna rymma fler ställen. Typ punktform eller nåt… Jag skulle kanske kunna göra nåt sånt om jag satt inne på infon, men då behöver jag hjälp!

  • fastforward

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 10:29

    Men allt sådant där finns ju redan på ytspänning och surfläget – bara söka lite där. Jag tror inte du är så lat som du säger – vindsurfing är inget sport för lata med allt man måste hålla på med för att få spendera en timme på vattnet. Smeknamn tycker inte jag brukar vara så svåra att lista ut vad de betyder, det är väl mest göteborgarna som kör lite hood-lingo ibland men de brukar vara konsekventa i sitt språkbruk åtminstone.

    /FFW som har tråkigt på jobbet (har suttit på ett uppdrag i två veckor nu och fortfarande inte fått något lösenord av kunden) och en månad kvar till El Yaque

  • oaxen

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 10:57

    Jag har den stora förmånen att bo i Linköping, mitt på “öschötaschlätta”. En kvart till Roxen med containrar 25 meter från vattnet och en livaktig vs-klubb, LinSurf, med ca 100 medlemmar.
    Dessutom är vi ett gäng som frekventerar de olika vågspotsen runt våra kuster, så ofta som prognoserna ser bra ut. I fjol besökte vi Gislövs hammar, Vilshärad, Apelviken, Åsa och Torö.
    Tack vare internet har jag inte haft en enda bomkörning på två säsonger.

    Ut och road trippa!

    Vi har en fantastisk förmån i att sporten/livsstilen är så liten – “alla” känner “alla”(åtminstone på forumnivå).

    I en liten sport är alla väldigt hjälpsamma och öppna – var man än kommer!

    Sök och i skolen finna!

  • bjornen

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 15:03

    Tjena,

    Jag flyttade till Sthlm för ca 10 år sedan och återupptog surfingen i sommras. Jag har heller ingen i min bekantskapskrets som vindsurfar så det blir oftas att man åker till olika spots själv men det finns oftast alltid trevligt folk på plats som man kan segla/babbla med. Förstår lite vad du menar, det är roligare att åka tillsammans och dela intresse ge varandra tips mm. Till våren hade jag tänkt att göra en resa någonstans söderut (haga park, västkusten, skåne) Har en massa övertid som jag tänkte utnyttja eller så åker man bara över en helg. Jag tar gärna med mig någon som gillar att vindsurfa, spelar ingen roll om man är nybörjare eller expert, gammal eller ung, kan fylla bilen och taket tills att den går på fälgarna (v50):grin:

    //Björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ingen att leka med…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.