Senaste nytt Forums Övriga Off Topic ingen kite – poker istället!

  • dirk_diggler

    Medlem
    14 november, 2004 vid 10:46

    du skulle gått all in på en gång. har du triss när floppen gått och du har par på handen är det i princip garanterad vinst. ingen hade vågat gå med. lika bra att ta potten på en gång. är båda korten på handen användbara vid floppen har man ofta vunnit.

  • dirk_diggler

    Medlem
    14 november, 2004 vid 11:32

    haha! spelade precis, jag hade Q(s) 2(h). startpotten va 7,50$. floppen går 6(h) 10(r) 2(r). han höjer med 10$, jag följer med till turn 5(s), han höjer med 20$. jag följer med till river 4(r), jag går all in. han lägger sig, jag får ca 35 friska $$$ sen tackar jag för mig. detta va faktiskt dagens första giv för mig, helt otroligt gött. fast det bästa av allt kanske ändå är när man visar den andre att man inte hade nåååågonting!

  • rex_milvus

    Medlem
    14 november, 2004 vid 16:51

    Där kom du undan i blotta förskräckelsen, skulle jag säga. Men det är extra kul när det går, som sagt… smile.gif

    Vilken/vilka böcker har du läst? För nåt år sedan läste jag Sklanskys Hold’em for advanced players, tror det är dags att gå igenom den igen. Fast egentligen är den lite väl fokuserad på limit-spel, borde nog läsa något PL/NL istället.

    Förresten, om du vill simulera sannolikheter för olika texas-situationer kan du prova QED på hcw.se. Jag fixar full-version om intresse finns.

  • dirk_diggler

    Medlem
    14 november, 2004 vid 17:09

    nja, det kändes rätt säkert, visste att han inte gick för flush, då hade han aldrig satsat så mycket. nä de där med sannolikheter har väldigt liten betydelse vid dom borden vi spelar. handlar mer om att läsa spelarna och att ha så mycket pengar att man vågar förlora lite. brukar sitta en kvart, 20 minuter och skriva upp hur de andra spelar innan jag själv ger mig in. vissa är duktiga och svårlästa men i de flesta fall är det riktiga förlorare som spelar (rädda för att förlora och taskig taktik)

  • jpeter

    Medlem
    20 februari, 2005 vid 01:59

    Topp fem egenslaper för att bli bra pokerlirare.
    1. Spela inte på fyllan
    2. Tur
    3. Ha koll på vilka som är löösa/tighta
    4. Disciplin
    5. Ren sannolikhetstaktik

    har jag fel?

  • koan

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 08:52

    För er som vill bättra på er poker, eller bara vill prata om det i största allmänhet är pokerforum.nu den helt klart bästa svenska siten.

    Finns det folk från Linköping (med omnejd) med pokerintresse slår vi upp portarna till Linköpings första pokerlokal i början av April.

    Ha det bäst!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2005 vid 22:39

    Nån som vill bli värvad till multipoker så kan vi dela på provosionen, Jag får från början 50 dollares och du 25. Man kan skicka pengar mellan spelare så då för jag över 13 dollares till dig som blir värvad. Totalt får du alltså 38 dollares.

    yeaaaa

    maila på surfmc@hotmail.com

  • surfmc

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 12:22

    Vi skulle ju kunna logga in samtidigt på nåt ställe och lira mot varann. Någon som e sugen? En kitepokerturnering på multipoker?

  • sirgomez

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 08:22

    eller så kan man jobba hederlig och tjänna 3-4000kr per dag – det går ju också – bara som alternativ om t exempel internetet skulle vara nere smirk.gif grin.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic ingen kite – poker istället!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.