Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ingen mer parkering i Draget – Gottskär

  • mes

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 13:15
    smaskens;634458 wrote:
    Förresten borde vi inte kunna vara med och betala lite vägavgift till deras fina vägförening, detta borde vara ett tema för surf-föreningarna ta tag i? En öppen dialog med vägföreningen. Eller kanske en insändare i Kungsbacka tidning.

    Det ligger nog inte i pengarna där nere. Vägen är smal och det går inte att mötas med alla bilar parkerade längs kanten. Jag förstår de boende. Det är dock en busshpl där så kitare kan ju passa in busstidtabellen.
    🙂

  • snygging

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 13:38

    Jag förstår inte problemet jag har aldrig sett att det har blivit någon nämnvärd trafik stockning på denna 30? väg. (jag har iof missat många ostliga dagar och andra dagar:))
    De vill helt enkelt inte ha för mycket folk nära sina tomter!

  • xshaolin

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 14:06
    Svenne;634415 wrote:
    Om vägen är så smal att det inte går att passera med bilar parkerade, så är parkeringen felaktig. Och att parkera utanför vägrenen eller i diket är detsamma som att parkera i naturen, och det är inte heller tillåtet och ger dessutom en högre böteslapp. Det står tyvärr också i lagboken.

    Hmm ok Svenne du verkar kunna en del om detta och jag är nyfiken….kan du vara så snäll och visa mig lagtexterna som säger detta?
    För det är väl inte terängkörningslagen du menar?
    “3 § Fordon får trots 1 § första stycket 1 terrängkörningslagen (1975:1313) ställas upp eller parkeras i anslutning till väg. Förordning (1997:713).”

    ?!

  • ag

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 17:22

    Det är parkerings-zon ute vid Draget, mao förbjudet att parkera på alla vägar och platser som inte är märkta för parkering.

    Skylten ska tydligen sitta vid busshållplatsen några hundra meter innan man svänger ned höger till Draget.

  • regfellow

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 18:50

    Hade jag varit göteborgare hade jag krävt att parkera var som där… det är väl dit deras kommunalskatt går för att bygga ut och renovera pamparnas sommarstugor och hus enligt den göteborgska andan …

  • alohasurfer

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 19:19

    Hehe jävligt bra skrivet Regfellow!! Jag är Göteborgare och kan inte annat än hålla med! Men vi vill ju inte att folket i Draget ska bli anti-kajtare och starta en klubb eller sekt mot oss, så det är väl bäst att rätta in sig i ledet, lite iallafall 😉 Körde där ikväll, riktigt jäkla bra session måste jag säga!!

  • spinl

    Medlem
    16 september, 2015 vid 14:01

    Hur ser det ut på parkeringsfronten i Draget nuförtiden? Har någon hört något nytt?

    Själv fick jag uppvaktning av en uppjagad gubbe i måndags som snackade om polisanmälan. Han hävdade att ev. ambulans skulle få problem med framkomligheten (vid det tillfället var vi tre bilar på plats, alla väl ute i väggrenen). Verkade inte vara typen som ville lyssna…

  • spinl

    Medlem
    10 oktober, 2015 vid 21:10

    Det här lär ju inte underlätta välviljan hos de som bor i området även om det så klart inte var avsiktligt.
    http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2860389-kitesurfare-i-svar-krasch-mot-hus

    Hoppas det går bra för killen, lät otäckt!

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    11 oktober, 2015 vid 19:00

    @spinL 735883 wrote:

    Hur ser det ut på parkeringsfronten i Draget nuförtiden? Har någon hört något nytt?

    Själv fick jag uppvaktning av en uppjagad gubbe i måndags som snackade om polisanmälan. Han hävdade att ev. ambulans skulle få problem med framkomligheten (vid det tillfället var vi tre bilar på plats, alla väl ute i väggrenen). Verkade inte vara typen som ville lyssna…

    Tröttsamt att det ska vara så aggressivt…polisanmälan….ja det fattas bara! Förstår ju att man ska följa regler, men det blir bara mer och mer förbud o svårare att hitta plats att parkera vid kusten. Har själv missat sessioner pga detta, det går omöjligt att hitta någonstans överhuvudtaget att stå – så det gäller att kolla detta innan man kör ut till ny spott.
    Kan vi ha en spotguide, där laglig parkering också står med..?

  • mes

    Medlem
    11 oktober, 2015 vid 19:36

    För vsurf kan du stå på betalparkeringen i Gottskärs hamn. Kite är knepigt. Hoppas det gick bra för killen. Jag har inte vågat testa kite där just pga att det är trångt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ingen mer parkering i Draget – Gottskär

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.