Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ingen trängsel direkt!

  • Ingen trängsel direkt!

    Publicerad av arild på 6 november, 2006 vid 23:05

    Körde läjet måndag förmiddag med en vindsurfare och fullt tryck i naish boxer 6 kvm och min 5,5a vågis riktigt bra vågridning. på eftermiddagen blev det även en sväng till viken där det rullade in fina sett.
    hoppas ni som jag slapp att trängas med 😀 hade det fint på jobbet..

    😀

    rusiak svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • patrikol

    Medlem
    6 november, 2006 vid 23:36
    Arild wrote:
    Körde läjet måndag förmiddag med en vindsurfare och fullt tryck i naish boxer 6 kvm och min 5,5a vågis riktigt bra vågridning. på eftermiddagen blev det även en sväng till viken där det rullade in fina sett.
    hoppas ni som jag slapp att trängas med 😀 hade det fint på jobbet..

    😀
    He He jo det var ju så himmla kul på jobb eller?

    Gottegris!

    Har du några erfarenheter att dela med dig om angående vågbrädorna?
    Säkert många som är sugna men inte så många som verkligen kört mer än någon enstaka gång på dom.

    Typ Storleken på brädan, onshore eller Sideshore?

  • arild

    Medlem
    7 november, 2006 vid 07:39

    He He jo det var ju så himmla kul på jobb eller?

    Gottegris!

    Har du några erfarenheter att dela med dig om angående vågbrädorna?
    Säkert många som är sugna men inte så många som verkligen kört mer än någon enstaka gång på dom.

    Typ Storleken på brädan, onshore eller Sideshore?

    Javist!
    det fins en helt ny linja kite våg brädor ifrån naish inför 07 med 4 olika shaps och olika längder
    http://www.naishkites.com/products/kiteboards/index.html. Den jag har kört mest är os wave 5,5 brädan som även fins som 5,2a.
    Os waven är en lite bredare bräda så när jag rider en våg kan jag få brädan att plana av egen kraft i vågen och detta tycker jag ger en sköna vågsurf känsla när man kör.
    Kör jag i mindre vågor kör jag den utan strapps och bygger det på lite så har jag en strapp fram. Har även kört den utan den bakre fenan då släpper den lite när man vill, riktigt kul när det är lite mindre vågor. Brädan har ett skönt stabilt skär påde på häl och tåskär så man tar höjd lätt.
    Har kört den mest i sideonshore men fick kört lite side of den 27/10 innan vinden droppade, ovanligt i sverige. Onshore kan va lite svårare att rida vågor i men bara man får lite vinkel på vågen så går det fint.
    Fishen kommer in närsom, jag har inte kört den men ser fram imot det, den ser skön ut.
    Är det någon som vill testa ring eller glid förbi falle och låna en vågis. :santa:

  • samhansson

    Medlem
    7 november, 2006 vid 07:43

    oj vad fräsigt, kan du inte berätta mer

  • arild

    Medlem
    7 november, 2006 vid 07:46
    SamHansson wrote:
    oj vad fräsigt, kan du inte berätta mer
    Vackert va kan nästan inte tro att det är jag som skrivit det..:wink:
  • zilversurfarn

    Medlem
    7 november, 2006 vid 12:31

    Sticker du (eller nån annan) ut idag oxå Arild?
    Jag kan nog sluta vid tretiden och åker väl till Apelviken eller Läjet.

    Surf’s up! 😀

  • patrikol

    Medlem
    7 november, 2006 vid 12:34
    Arild wrote:

    He He jo det var ju så himmla kul på jobb eller?

    Gottegris!

    Har du några erfarenheter att dela med dig om angående vågbrädorna?
    Säkert många som är sugna men inte så många som verkligen kört mer än någon enstaka gång på dom.

    Typ Storleken på brädan, onshore eller Sideshore?

    Javist!
    det fins en helt ny linja kite våg brädor ifrån naish inför 07 med 4 olika shaps och olika längder
    http://www.naishkites.com/products/kiteboards/index.html. Den jag har kört mest är os wave 5,5 brädan som även fins som 5,2a.
    Os waven är en lite bredare bräda så när jag rider en våg kan jag få brädan att plana av egen kraft i vågen och detta tycker jag ger en sköna vågsurf känsla när man kör.
    Kör jag i mindre vågor kör jag den utan strapps och bygger det på lite så har jag en strapp fram. Har även kört den utan den bakre fenan då släpper den lite när man vill, riktigt kul när det är lite mindre vågor. Brädan har ett skönt stabilt skär påde på häl och tåskär så man tar höjd lätt.
    Har kört den mest i sideonshore men fick kört lite side of den 27/10 innan vinden droppade, ovanligt i sverige. Onshore kan va lite svårare att rida vågor i men bara man får lite vinkel på vågen så går det fint.
    Fishen kommer in närsom, jag har inte kört den men ser fram imot det, den ser skön ut.
    Är det någon som vill testa ring eller glid förbi falle och låna en vågis. :santa:
    Tack för infon hade först tänkt mig SS 5´4″ men efter lite överläggande med Falle så blir det SS 5´10″ för att få mera vågsurfingkänsla.

  • rusiak

    Medlem
    7 november, 2006 vid 15:34
    Zilversurfarn wrote:
    Sticker du (eller nån annan) ut idag oxå Arild?
    Jag kan nog sluta vid tretiden och åker väl till Apelviken eller Läjet.

    Surf’s up! 😀

    Körde läjet på förmiddagen sol och fina vågor!
    hoppas du fick kört något i viken?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ingen trängsel direkt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.