Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda bussen (T4 kort)

  • Inreda bussen (T4 kort)

    Publicerad av ola_p på 27 maj, 2004 vid 17:35

    Nu börjar det bli dax att göra nått åt bussen. Lite inredning skulle sitta jävligt fint så man inte måste langa ur ALLT för att sova på golvet…
    Inredningen behöver uppfylla följande kriterier:
    -Den ska inte vara jättejobbig att lyfta ur, sista soffan längst bak behöver med till besiktningen
    -Den tvåsitsiga soffan bakom föraren ska finnas kvar, man skall kunna åka tre fyra stycken på dagstripp till vbg etc. sovmöjlighet för två räcker dock.
    -man skall få plats med 4brädor, 4-5 master, 2-3 bommar, 8-10 segel samt allt annat jox… dräkter, kläder mm…
    -Helst ska vi på något sätt inkorporera två stycken fetstora högtalare som min kusin har stående.. då blir det 4st tiotummare som står för bastrycket… mumma!! Problemet är dock att de väger 25 kg styck och att man fortfarande måste kunna lasta på vettigt sätt.

    Nuvarande iden ser ut som så att man bygger en stor “låda” som är öppen i fram och bakkant. Lådan går fram till mittensoffan (den med två platser, den bakre soffan skall inte vara i bilen), höjden är samma som sätet när det är fäll framåt, dvs. man kan sova ovanpå den och få med sätet i längden. Lådan bör vara ngt bredare än soffan, säg 30 cm så kan man nog sova ganska ok två pers. den sticker fram bredvid soffan och ger full bredd hela vägen. segel och master samt de kortaste bommarna slänger man in här. De bommar som inte går in får man lägga på eller bredvid.
    Sen återstår att få plats med högtalarna, samt hitta ett bra sätt att förankra dem. Har inte måtten i huvudet, men det är ordentliga saker… Bästa iden hittils är att ställa dom mer eller mindre ovanpå hjulhusen längst ak i hörnen på bussen, om dom får plats på höjden vill säga. Då blir det dock svårt att få in alla brädor, baklucka till framstol är nämligen lite lite i kortaste laget, lite pussel när man lastar…
    Kanske läge att fästa två brädor i taket? Två stycken är ju lungt att ha bakom föraren, tror mig ha sett en lösning på detta förut…

    Kommentarer?

    adde svarade 20 år sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • adde

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 09:56

    Det går nog inte att få till.

    Det är bäst att byta den mot en Röd Peugeot 309 smile.gif

    /adde

  • fiskmas

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 10:33

    Köp en större buss!

  • ola_p

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 11:21

    Nja, jag tror det ska gå att få till, vi har kört 6st brädor samt allt annat skräp med fyra personer. så omöjligt ska det inte vara.

    Och adde, jag tror faktiskt inte jag vill byta mot peugeoten… blush.gif trot det eller ej…

  • adde

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 11:22

    …fasiken…

    men hur går det med kortet?

    /adde

  • ola_p

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 11:24

    uppkörning om drygt en månad… 30/6… crazy.gif alltid ngt även om det känns onödigt långt bort…

  • adde

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 11:27

    Hehe, mitt fyllde 10 år i måndags smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda bussen (T4 kort)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.