Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda en 75!

  • Inreda en 75!

    Publicerad av adamzki på 24 juli, 2006 vid 18:46

    halloj! Jag har skaffat mej en buss från 75 som ska inredas till surfmobil. Det Jag behöver få in är en säng för 2pers, 2 -3 brädor och en massa annat. Samt lite förvaringsutrymme där man kan ha kamping utrustning.

    Någon som vet hur man får in allt detta i en buss på bästa sätt. Någon som har ideer eller erfarenheter från tidigare byggen får gärna komma med lite tips!

    Man tackar för svar!

    ola_p svarade 17 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola_p

    Medlem
    24 juli, 2006 vid 19:19

    Kan du tänka dig att köra lite grejer på taket? dom gamla bussarna är ju inte så stora inuti…

  • adamzki

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 21:11

    vet inte om försäkringen på surfing utrustningen gäller då! men annars är det inga problem!

  • ola_p

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 12:37

    Jag tror den gör det, förutsatt att du har låst takräckena, och låst fast grejerna.. Inga problem att göra med brädorna, lite meckigare med ex. vis master…

    Hade jag varit du så hade jag funderat över en konstruktion med brädorna på taket och restin i bussen…

    Alternativt nån hybridlösning, dvs. grejerna på taket de gånger man bor i bussen, men annars inuti bussen.

  • adamzki

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 18:11

    Så får det bli! Tack för tippset!
    Är det någon som sitter på någon bra ritning på hur man bygger/inreder en buss? Smarta förvarings idder och så.

    Tacksam för alla tips!

  • macl3an

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 17:48
    Ola_P wrote:
    Jag tror den gör det, förutsatt att du har låst takräckena, och låst fast grejerna.. Inga problem att göra med brädorna, lite meckigare med ex. vis master…

    Hur “låser man fast” grejerna?

  • ola_p

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 08:27

    Man drar en vajer, antingen geom fenboxen, eller så fixar man två L-brickor med hål i och stoppar ner i mastboxen och drar en vajer genom…
    Brickorna skall vara så tjocka att de tar upp halva bredden av mastboxen, och sedan går kanten in i spåret i botten. går inte att ta loss utan att först ta bort vajern.
    Hajjar du?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Inreda en 75!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.