Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Inredning surfbuss?

  • gurra1978

    Medlem
    14 april, 2005 vid 21:15

    Personligen gillar jag S.. buss hårt. Se mer bilder under surfbussen.

  • gurra1978

    Medlem
    14 april, 2005 vid 21:22

    Så här kanske. Jag har nog tänkt på alla kombinationer som finns i hela världen grin.gif Vet inte hur många nätter jag inte kunnat sova då jag bara tänkt på surfbuss inredningar.

    Tre brädor under soffan/sängen. Master och segel i ryggstödet. Bommar under det dubbla golvet. Fenor i armstödet. Köksgrejor i främredelen (vatten, maturustning, kylbox). Sen flyttar du upp det dubbla golvet mot vinkelsoffans så får du en sov yta på 2 m och 150 cm bredd. Har alla mått i skalen, men som sagt. Ge oss info på vilka mått vi har och leka med smile.gif

  • poppo

    Medlem
    15 april, 2005 vid 05:16

    Jag tror bestämt inlägget slog an en sträng hos gurra’78… smile.gif

  • ola-h

    Medlem
    15 april, 2005 vid 06:17

    Du kanske kan specificera lite hur du har tänkt dig, t ex:

    1. Snygg, lyxig inredning, maximal komfort, kanske för familjen också. Bärdorna går på taket.

    2. Utrustningen främst! Bara alla prylarna går in så kanske det kan bli lite sovplats till mig ovanpå grejorna, uppe kängst taket.

    3. Kompromiss. Upp till två brädor och lite segel kan man “designa in” i en i övrigt funktionell och trevlig “bo-inredning”. Alternativt kan man snåla på bo.ytrymmet och bygga mer plats för utrusntingen. Kör man högtak finns massor med smarta lösningar.

    Det bästa jag sett i klass 1 är min kompis Fredriks buss. Han har byggt själv i ek, rostfritt mm, och till och med värsta lyxbåtinredningen ser hemmasnickrad ut i jämförelse. Min egen buss går också i denna kategorin, även om genomförande inte når upp till Fredrik-nivå.

    I klass två finns många bra exempel, bland annat bland Gurras bilder.

    I klass 3 så håller jag nog Staffans (S..) buss för den smartaste lösningen jag sett hittills i klassen utan högtak. Har man högtak så skulle jag säga att man kan få högra boandekomfort genom att använda taket för utrustningen, men bättre utrustningkomfort om man gör tvärtom.

  • tabi

    Medlem
    15 april, 2005 vid 08:41

    Svar till:


    …satt in PS2 med mera istället för surfbrädor i sina bussar…

    [/ QUOTE ]

    Nåt fel med det då? wink.gif

  • jfk

    Medlem
    15 april, 2005 vid 21:48

    ok Ola. Specificering: nu är det min kompis buss så jag vet inte exakt..:
    En VW buss ca 80:a den skall funka för 2-3 vindsurfare med måttligt med utrusting (just nu iaf)… För tillfället så är den “öppen” för alla förslag då vi kastat ut allting utom frontplatser. Den har rutor runtom skall sägas!

    JFK

  • tdk

    Medlem
    16 april, 2005 vid 06:51

    Nackdelen med tidiga VW är ju att du inte har plant golv bak. För jag antar att det inte är en LT?? Därför går ju alternativet med utrustningen under nästan bort.. Nästa alt. att ha prylarna i taket provade jag i min. Lite tråkigt att ligga och sova med vatten som droppar ifrån nyanvänd utrustnig. Dessutom blir det VÄLDIGT begränsad tak höjd. Det bygger mer än vad man tror. Så jag skaffade ett takräcke att ha om jag skulle åka och sova över. Men då försvinner ju igentligen smidigheten med en buss.. Det handlar ju om att kompromissa. Ska se om jag kan kirra någa bilder på min inredning idag eller i morgon. MEn det är ingen skräddarsydd surfinredning, utan en “husbil”.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Inredning surfbuss?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.