Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing insändaren – surfproblem

• insändaren – surfproblem

Publicerad av anonym-anvandare på 18 december, 2002 vid 09:11

Vad skall jag göra, det vatten jag såhär års hittar
    är bara fruset, mina surfspots stolterar bara med
    vatten i frusen form.
    Mina surfpolare förljer flyttfåglarna söderut,
    jag drömmer och surfing, läser surftidningar,
    klämmer på fenor och brädor tar fram seglen och kollar på.
    Tapetserar mitt rum med windsurfingaffisher, men
    känslan av riktigt windsurfing infinner sig ändå inte.
    Videon är trasig och tjejen förstår inte surfsnack.
    Vad skall jag göra när slutligten min plastpalm har svikit
    och svikit ut luften ?

dieter-mr-kefir svarade 21 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dieter-mr-kefir

Medlem
    18 december, 2002 vid 10:03

Förstår ditt problem till fullo. Har sjäv varit drabbad av detta under flera vintrar. Som tur är finns det alltid lite öppet vatten att hitta i min närhet, så för att slippa att drabbas i år igen har jag lyckats hitta en rätt så bra medicin som brukar funka till slutet av februari.

Jag ger mig helt enkelt ut en blåsig dag i november med en väldigt gammal stel dräkt, mina skor som läcker som såll och toppluva på huvudet och inga vantar. (låter inte så sunt men…) Efter att ha surfat i 20 min kommer jag på att detta är inte roligt alls, utan skitkallt, rentav farligt för min hälsa.

Tar mig in och försöker rigga av med stelfrusna fingrar och ställer mig vid bilen och byte om i det begynnade regnet(inser med förskräckelse att jag blivit könlös). Packar på prylarna och tar mig hemmåt med en bestående djupt fastetsad tanke i mitt huvud. Surfa skall man göra på sommaren när det är varmt.
    Varje gång jag tänker på surf nu under vintern tänker jag tillbaka till denna novembersurf och kommer ihåg hur kallt och jädrit det var, och tappar då genast intesset på allt vad surf heter.

I slutet på Februari, när solen börjar lysa på oss igen har jag glömt det mesta från nov. Köpt ett par nya skor, och sen så blir det ju bara varmare och bättre.

En annan viktig sak är för att klara sig är att undvika alla sina surfpolare,(kan vara svårt) tidningar, video filmer, nyhetsmail, surfkonfar och hemsidor med nya produkt lanseringar som annars kan locka dig tillbaka till fördärvet och oåterkallerlig surfabstines.

Lycka till.

Har själv tyvärr redan trillat dit ordentligt och hamnat i ett svårt internet, kolla alla tillverkares hemsidor missbruk crazy.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing insändaren – surfproblem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.