• insjö kite.

    Publicerad av johann-s på 30 juli, 2008 vid 19:10

    tja, jag bor i ett område där vinden är väldigt on/off. byigt och vridande. jag vet inte idealt för kite men vafan, något tricks måste det finnas för att få en så schysst och jämn kitning som möjligt. så hur gör man när vinden inte är riktigt jämn för att ta sig fram på ett bra sätt?

    wroomlars svarade 15 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • wims_lkp

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 19:19

    Köp en venom. Eller, så har jag märkt att Cabrinha här i hemtrackterna tar byar ganska bra. Men jag är även riktigt nöjd med mina drakar också.

  • johann-s

    Medlem
    2 augusti, 2008 vid 17:51

    grejer har jag, finns det någon speciell teknik för att möta byar, det är mest det jag har funderingar kring.

  • trumpeten

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 03:33

    Ha en bräda som flyter och går upwind bra. Nobile lär ju vara en av de bästa att gå upwind med.

  • skotten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 22:11

    The naish helix or cult are two of the best kites on the market to handle gust conditions… speak to the naish importer at fahlens surf in varberg.

  • johann-s

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 14:58

    tja igen, tack för alla bra svar. Helix har jag redan inhandlat. så nu hoppas jag bara på vind. Antar att alla har sin egen teknik så det lär väl bli till att skaffa sig en egen. Syns på vattnet.

    peace!

  • sourra

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:09

    Man har egentligen två bra alternativ när det friskar i – parera med brädan genom att kanta hårdare eller med bommen genom att föra den ifrån sig. Själv föredrar jag att parera med brädan eftersom man bättre tar tillvara på kraften i byarna då. Omvänt gäller att när du hamnar i en lucka får du antingen kanta lite mindre eller jobba med kiten.

  • toby

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 14:45

    @johann.s 485898 wrote:

    tja, jag bor i ett område där vinden är väldigt on/off. byigt och vridande. jag vet inte idealt för kite men vafan, något tricks måste det finnas för att få en så schysst och jämn kitning som möjligt. så hur gör man när vinden inte är riktigt jämn för att ta sig fram på ett bra sätt?

    Jag har kitat en del i olika insjöar, var bor du nån stans? Det brukar funka ok även om det är byigt i.o.m. att du har ganska bra depower. Självklart finns det gränser 🙂

  • wroomlars

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 00:03

    JAg bor i Mariestad kör där, stundtals byigt.

    HELIX, säger jag

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.