Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Insjösurf
-
Insjösurf
Publicerad av anonym-anvandare på 8 maj, 2002 vid 08:10Finns det någon sjö i Gbgtrakten som skulle fungera som surfsjö för oss nybörjare som har fullt upp med prylarna utan en massa vågor???
anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
alltså du behöver knappast LETA plattvatten i svedala. Fiskebäck blir väl sällan logohögt?
-
Stora uddeviken. åk mot björlanda, men sväng ca 50 meter tidigare (dvs direkt efter rondellen). kör en bit och ta sedan vänster…
Det är en vik, långrund och inga vågor… perfekt
/adde
-
tja, det går bra på syd till nord, ost till sydost KAN gå men har inte prövat.
/adde
-
men om du nu skulle vilja ha en sjö så har jag sett surfare i aspen som ligger utåt Jonsred, partille bortåt lerum från gbg
-
det är många sjöar som fuknar. Jag lärde mig surfa på Rådasjön och stensjön som ligger i Mölndal vid Gunnebo slott. Det kan bli himla byig vind men för att lära sig de första stegen så är det bra.
-
skulle inte rekomendera aspen, sjö med ostabilare vindar än aspen får man leta efter, usch å fy
kom till långedrag istället, där e det ett gott gäng som kör nästan varje dag, trevliga e de oxå så du får garanterat massor av hjälp
vågor?? kanske om det blåser kuling i två dar -
Mjörn i Alingsås funkar på många riktningar. Långgrunt och bra om man går i vid ”playa mjörn” (precis vid fotbollsplanen.
-
Ang Mjörn, kan du ange lite närmare directions?
Jag kommer från borås och är trött på att surfa själv i en sjö som inte lämpar sig för sinker.
Vore kul att få lite närmre info. -
Hej! Är uppväxt och har surfat där men bor nu i Halmstad. Förr var där mycket folk som seglade. Man går i antingen vid Mjörnvallen (stor fotbollsplan, skyltar finns) eller så går man i vid Lövekulle Camping (djupt direkt). Många från Borås åkte förr dit i alla fall. Funkar bra när det är blåst på Skagerak. Bra på sydväst till nordväst. Från campingen funkar även nordost mycket bra.
Logga in för att svara.