Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Instruktör till Varberg sökes!

  • Instruktör till Varberg sökes!

    Publicerad av kitemaster på 14 juli, 2009 vid 14:07

    I takt med ökad efterfrågan vill vi utöka vår instruktörsfamilj med en ytterligare instruktör för västkusten.

    Du ska vara utbildad och certifierad enligt IKO eller KSA och bosatt inom pendlingsavstånd till Varberg/Göteborg.

    Skicka din ansökan tillsammans med ett personligt brev till gibson@kite.se

    Good winds!

    brushanen svarade 14 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • arild

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 20:11

    Skall ni köra kurser i Varberg och Björkäng är det bra om ni kollar var man får köra kurser så ni inte kör mitt i bad zonen, så vi slipper mer tugg med björkängsborna.
    Dom lokala skolorna vill ju gärna kunna vara kvar utan att få mer förbud.

    Bara att ringa om ni undrar över något

    //Arild 0707986522

  • peda

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 20:58

    Mkt bra inlägg Arild!

    Kolla även;http://www.varbergssurfklubb.se/page/Spots.aspx

    Peter

  • kitemaster

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 11:27

    Självklart ser vi till att följa de lokala bestämmelserna liksom att utbilda våra elever att göra detsamma. Tack för länkarna, de är mycket användbara!

    Alla som går en kurs i vår skola blir för tillfället medlemmar i Skånes Kitesurfklubb, man kanske skulle kunna ordna ett liknande samarbete med Varbergs Surfklubb? Då når förhoppningsvis sådan här information ut ännu bättre till nybörjare.

    Hoppas vi ses snart på vattnet!

  • arild

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 14:55

    Kanon!

    för några veckor sedan körde en kille med en röd liten bil kurser mitt bland badarna tror det var eran instruktör. jag han aldrig prata med honom.

  • skotten

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 15:37

    how do people that have not been on a course with you become a member of skånes kitesurf club?

  • blackadder

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 18:52
    kitemaster;559191 wrote:
    I takt med ökad efterfrågan vill vi utöka vår instruktörsfamilj med en ytterligare instruktör för västkusten.

    Du ska vara utbildad och certifierad enligt IKO eller KSA och bosatt inom pendlingsavstånd till Varberg/Göteborg.

    Skicka din ansökan tillsammans med ett personligt brev till gibson@kite.se

    Good winds!

    Jag tycker att det räcker med de skolor vi har i Varberg. Det är trångt som det är här redan. Finns det inget annat ställe att hålla till på. Alltså jag vill inte missgynna någon, men det finns en gräns för hur många nybörjare/skolor/kitare det får plats i en ort. Jag anser att Varberg befinner sig mycket nära den gränsen.

    Precis som Arild nämner så är det redan infekterat i Björkäng som det är, och några andra spots i Varberg är inte aktuellt för skolor. Åtminstone inte under den tiden på året då folk vanligtvis går kitekurs.

  • haze

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 19:14

    Kite.se är väl redan etablerade om jag inte missminer mig.

  • brushanen

    Medlem
    16 juli, 2009 vid 09:14
    Blackadder;559401 wrote:
    Jag tycker att det räcker med de skolor vi har i Varberg. Det är trångt som det är här redan. Finns det inget annat ställe att hålla till på. Alltså jag vill inte missgynna någon, men det finns en gräns för hur många nybörjare/skolor/kitare det får plats i en ort. Jag anser att Varberg befinner sig mycket nära den gränsen.

    Precis som Arild nämner så är det redan infekterat i Björkäng som det är, och några andra spots i Varberg är inte aktuellt för skolor. Åtminstone inte under den tiden på året då folk vanligtvis går kitekurs.

    Borde väl inte vara några begränsningar för antalet skolor i Varberg. Det viktiga är man följer lokala föreskrifter och håller kurser på ett säkert sätt. Tycker i och för sig att det finns så många bra spotar att hålla kurs på så det borde inte bli någon trängsel. Alla borde inte flockas i Björkäng även om det är ett bra ställe.

    /Robert

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Instruktör till Varberg sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.