Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Instruktörskurs IKO!

  • Instruktörskurs IKO!

    Publicerad av virena på 29 juli, 2008 vid 06:13

    Hej hopp!

    Misstänker att det kommer att komma ett och annat lustigt inlägg i den här tråden, så det är väl bara att ta på sig den skottsäkra västen.

    Tänkte bara fråga om det finns något intresse att ordna en IKO-instruktörs kurs här i sverige imom kort. Gå in på http://www.ikointl.com och läs om ITC kursen om ni är intresserade. Skicka gärna ett PM till mig om intresse finns. Isådana fall kan jag ordna en sådan kurs här. Tror att det kommer att vara Kamil Petrek som kommer att bli examinator. En mycket bra och sympatisk kille.

    MVH Virena

    surfmc svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • tom-tom

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 07:02

    Tjenis, jag och min polare Nik har planerat gå IKO-kurs i början av sept i Belgien. Finns det chans att göra det närmare är det självklart att föredra.

  • virena

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 10:55

    Kul, det verkar finnas intresse. Ni får gärna komma med önskemål om datum från nu och innan mitten av september. Så kan jag sedan kolla med Kamil vilka datum han har möjlighet att komma ner.

    Ha det gott så länge, Virena

  • virena

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 10:56

    Just det, fick frågan om första hjälpen. Skall kolla om det går att ordna i samband. Annars har rödakorset gratis utbildningar lite då och då. Kolla upp det.

    Tjohoooop

  • skotten

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 11:00

    you can practice mouth to mouth on stoffe anytime I am sure : )

  • kamikazekiteren

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 12:22

    Jag är interresed av i iko-kurs. Men jag åker til oslo 1. sept så det vil bli best före sept. for meg. Skickar du svar om det blir nått i sverige?

  • brushanen

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 16:23

    Just det, 1:a hjälpenkurser finns på Röda Korset, oftast gratis.
    Bra initiativ, ju för detso bättre. Danne och jag är inbokade på en kurs i slutet av augusti.

    http://www.redcross.se/rksf/sfdesign.nsf/main?openagent&Layout=Forsta_hjalpen_test&docid=1A58A21116065B62C12570BD0042CA16&menu0=2&menu1=1

  • pepa

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 16:28

    @Virena 485591 wrote:

    Just det, fick frågan om första hjälpen. Skall kolla om det går att ordna i samband. Annars har rödakorset gratis utbildningar lite då och då. Kolla upp det.

    Tjohoooop

    Det måste gå att ordna iom att iko har det som krav nuförtiden. Annat var det på min o Hugges tid.

  • nikola

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 07:30

    Tjenna, bra initiativ, jag vill helst slippa åka till Belgien. Vore perfekt om kursen kunde anordnas någon gång första halvan av september, då kör vi med dig istället.

    /Nik

  • virena

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 07:48

    Hej hopp!

    Jag håller på och tittar datum med Kamil nu. Och det verkar som att 3-7/9 kommer att fungera. Men är inte spikat ännu. Om vi kommer att kunna genomföra kursen här blir det 8 platser. Gå in på http://www.ikointl.com/kiteboarding-instructor.php för att se om du uppfyller kriterierna för att kunna boka in dig på kursen.

    Ring eller maila gärna om ni har frågor.

    Återkommer så fort jag vet mer.

    MVH Virena

  • tom-tom

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 08:45

    Ordnar du en kurs 3-7 sept så kommer jag och Nik.

  • above_the_law

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 19:19

    Hej Virena, hur e läget?
    Jag vill absolut anmäla mig till kursen om det finns plats kvar den 3-7/9.
    Har försökt få till det med Arild, men verkar ha runnit ut i sanden…
    Jag tänker fixa hjärt-/lungräddningen via röda korset omgående.
    Hör gärna av dig när datumet är spikat (om det finns plats), så fort du vet något är du gullig.
    Hoppas annars att vi ses på vattnet nu till helgen då det verkar vinda lite igen:laugh: !
    Mitt mobilnummer: 0706695030

    Se ya!
    /Nicco

    Virena;485768 wrote:
    Hej hopp!

    Jag håller på och tittar datum med Kamil nu. Och det verkar som att 3-7/9 kommer att fungera. Men är inte spikat ännu. Om vi kommer att kunna genomföra kursen här blir det 8 platser. Gå in på http://www.ikointl.com/kiteboarding-instructor.php för att se om du uppfyller kriterierna för att kunna boka in dig på kursen.

    Ring eller maila gärna om ni har frågor.

    Återkommer så fort jag vet mer.

    MVH Virena

  • johnk

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 20:29

    Jag är intresserad. Har hittills bara tränat på att instruera tjejen, och hon lever fortfarande 🙂

    Vet du vad den kommer kosta?

  • surfmc

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 20:57

    @johnk 485924 wrote:

    …Vet du vad den kommer kosta?

    När jag gick i Danmark var priserna: medic 120 euro och ITC 590 euro. Kan ju vara något ändrat. Medic eller första hjälpen brukar ligga dagen innan eller efter instruktörskursen ITC.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Instruktörskurs IKO!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.