Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Inte bästa gluggen för surf men…

  • Knatte

    Gäst
    21 februari, 2008 vid 19:16
  • jps

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 22:03

    Tack för länktipsen. Tyvärr kan jag inte läse de två sista länkarna. Man måste betala för sig där…

    Recensionerna säger väl ungefär det som jag redan klurat ut. Kamerorna är lätta att använda, kan en massa saker men är kanske är för långsamma i fokus för att fotografera saker som rör sig fort…

    Finns det någon här som testat dem tex för att ta surfbilder? Eller någon som på rak arm kan säga köp eller kanske köp inte pga xxx?

  • Knatte

    Gäst
    22 februari, 2008 vid 05:51

    @JPS 446322 wrote:

    Tack för länktipsen. Tyvärr kan jag inte läse de två sista länkarna. Man måste betala för sig där…

    Recensionerna säger väl ungefär det som jag redan klurat ut. Kamerorna är lätta att använda, kan en massa saker men är kanske är för långsamma i fokus för att fotografera saker som rör sig fort…

    Finns det någon här som testat dem tex för att ta surfbilder? Eller någon som på rak arm kan säga köp eller kanske köp inte pga xxx?

    Jag har de sista testerna som PDF-filer, men vet inte om jag kan lägga dessa bilder på något sett här….:wink: Men i korthet så fick nog Olympusen bäst betyg. Fuji-kameran var bra som kamera, men menyer och logiken i kameran var inte speciellt bra..

    Men som alltid är på tapetenen här: Lägg till någon tusenlapp och köp en digital systemkamera istället. Eller varför inte köpa en beggad Canon 350D för samma pengar??

    Du kommer ta 100 ggr bättre kort. Bara för:
    – Du har bättre och snabbare autofokus
    – Du har ett direkt avtryck och slipper vänta på kortet
    – du kan välja objektiv efter förhållanden
    – En sådan långzoomare är en kompromiss både optiskt och ljusstyrka. Är det lite mulet/mörkt kan du antagligen inte använda full zoom pga att den tar (skäl) ljus.
    Men skall du fota seriöst på vindsurfing så finns det nog inget alternativ, utan gå för en systemkamera:smile:

  • spray

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 16:55

    Är du säker på att du inte vill ge dig in i systemkameraträsket. Jag lånade hem en liten EOS 400D några dagar och jeeeeez vilken skillnad i bildkvalitet mot min ixus 900titanium… Nikon d40 + en superzoom är ju inte dyrt! varför inte?

  • danneman

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 23:12

    fattar mig kort.. har en Olympus sp510 och är jävligt besviken.. visst det går att få bra bilder men på surf nej.
    för långsam
    för mycket skit i menyerna
    väldigt gryniga bilder när man kör på atomatik..

    Spara och satsa på en riktig systemkamera i stället.

  • danneman

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 23:31

    själva tricket har redan vart, dessutom utanför bilden ..alltså för långsam..

    getingen bevisar att kameran kan ta fina kort! men detta är väl den bästa jag tagit..typ..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Inte bästa gluggen för surf men…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.