Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Intresse för snowkiteboard?

  • Intresse för snowkiteboard?

    Publicerad av kinetic på 18 februari, 2007 vid 09:08

    Jag antar att de allra flesta som snökite:ar använder sig av en vanlig snowboard. Pirate har tagit fram en sk Smowkiteboard, det som skiljer är att dessa är något bredare så man kan stå mer “vinkelrätt” o kanta brädan bättre enligt uppgift. En liten film kan ses här: http://web.comhem.se/~u57796763/Kiteonice.MPG

    Skulle det eventuellt finnas intresse för dessa brädor?

    celestial svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bionicon

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 15:48

    Den ser kort ut. Jag föredrar bräda i slush och puder, men då funkar korta brädor dålig.

  • celestial

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 11:36

    I vilket sammanhang tror skulle brädan andvändas?
    på is endast? eller för alla snowkiteförhållanden?

    Brädan är lite väl kort om du ska ha den att åka ofpist med. profilen på tipparna tror jag kommer att skära fast i pudret med…
    Jag tror dessutom att outlinen som brädan har inte är optimal för freestyle heller då popmomentet blir lidande av tiparnas utformning.

    Det kanske är lite väl sent på sesongen nu för mer men det skulle vara kul att föjla med utvecklingen av brädorna…

    //
    Johan

  • kinetic

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 14:31

    Säsongen för snö är definitivt över:-). Jag skall höra med Pirate om bredd/längd samt hur den fungerar på annat underlag än ren is…

  • langens_kite

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 21:09

    @kinetic 371071 wrote:

    Säsongen för snö är definitivt över:-). Jag skall höra med Pirate om bredd/längd samt hur den fungerar på annat underlag än ren is…

    Beror på vart man bor, i Kittel finns det massor!

  • ermix

    Medlem
    5 april, 2007 vid 08:06

    ja va svårt å räkna ut vart den skall användas. finns ju bara en video där han kör på is, hmmmmmm

  • kinetic

    Medlem
    10 april, 2007 vid 14:47

    Mer info/bilder kommer!

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 05:53

    Uppdaterad info: Brädan är assymetrisk, ena kanten är rätt bra insvängd med andra är mer rak. Den “insvängda” kanten är även formad som en “klo” så de förstärkta stålkanterna (risk att stålkanterna lossnar från en vanlig snowboard om man kör på is en längre tid) biter mycket bra i isen. Brädan har sin största fördel på is/isigt underlag, skall man köra på snö endast funkar en snowboard lika bra. Enligt uppgift går den bra även på snö. Bilder på botten kommer!

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 18:08

    Bild på botten….

  • celestial

    Medlem
    14 april, 2007 vid 18:50

    Säger inte så mycket om ja ska vara ärlig…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Intresse för snowkiteboard?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.