Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

  • Investorer till Cabel Park, Sverige

    Publicerad av toby på 25 augusti, 2008 vid 08:41

    Då jag har en kommun som visar ett genuint intresse och är välvilligt inställda samt har lämpligt område till en kabelpark, skatepark och kringaktiviteter, söker vi nu investorer som är villiga att satsa… jag vet att det varit nån tråd om detta tidigare, nån som har kontakter eller info ?

    vogon-jeltz svarade 15 år, 7 månader sedan 19 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • hengo

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:02

    Volvo i göteborg kanske? Astra zeneca? De enda företagen jag kunde komma på i GBG som har mycke peenge! 😀 Ingen erfarenhet av sånt här, men gör en snygg liten enkel trycksak där ALL info står och skicka till diverse företag kanske vore något? Eller helt enkelt bara börja med ett mail som presenterar idén, någon timma senare ringa -> boka snabbmöte, åka runt själv och presentera idén kanske är bättre egentligen.

    hörde att det inte finns någon cablepark i hela världen som gått i konkurs, vet ej om detta är sant, men stämmer det är det ju något som är värt att trycka på. Det finns även en cablepark som lfan liger i jämnhöjd med Luleå (Finland, http://www.ukkohalla.fi/index.php?id=5_22) så börjar de tjata om att säsongen är för kort för Sverige så säg det. Det verkar dessutom vara ett riktigt seriöst bygge de har, och det ligger verkligen mitt ute i ingenstans… youtube film; http://www.youtube.com/watch?v=HG8Lru5q22I

    här är lite info om grejor man behöver tänka på, blev lite matt av att läsa det http://www.cablewakeboard.com/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=49

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:24

    Snackar vi investerare eller sponsorer?? Antar att det är investerare vi pratar om och då är det nog privatpersoner man får hitta.

    Finns det en affärsplan där det visas att investerar kommer att få Return on Investment och hur stor är den jämfört med risk? Vilken tidshorisont tittar man på? Hur mycket behöver man? Vilka belopp söker man per investerare?

    Jag har eventuellt kontakter om det är affärsmässiga investeringar med stor potential vi pratar om.

    Om det inte finns en affärsplan så tycker jag aboslut man behöver ta fram en bra och professionell sådan, utöver en fin liten trycksak och powerpoint som Hengo nämner. Jag kan kanske hjälpa till att kolla på en sån om ni behöver det.

  • sourra

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:48

    Spontant får jag nog föreslå Skistar. De är nog inte främmande för sommarintäkter.

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:56

    En intressant grej vore om det kunde drivas som kooperativ, dvs att den ägs och drivs av användarna.

  • rimsson

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:31

    vi slår ihop våra löner som vi har fått idag, köper triss för allting och hoppas på en cable park inom en vecka?

  • kvabbso

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:34

    ett väldigt bra förslag, jag e tjänstledig idag

  • trumpeten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:55

    Ja ja ja cablepark till min stad stad

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 12:00

    Ja, det skulle verkligen vara skitkul om det blev av!

    Är detta en fortsättning av de ansträngningar som tidigare gjorts på Cablepark i Gbg-fronten eller är detta nåt separat?

    (om vi behöver få in 1M$ dvs 7Mkr så kan man få det om 500 pers pyntar 14 000…)

  • plattvatten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 12:49

    Ok, jag går o pantar mina ölburkar nu! Till vem skickar jag de 14 L? Jag vill sitta i styrelsen, eftersom jag är investor numero uno.

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:22

    @sourra 493710 wrote:

    Spontant får jag nog föreslå Skistar. De är nog inte främmande för sommarintäkter.

    Skistar är ett bra förslag…dessvärre så vill dom nog bara investera i närheten av sina egna hotellanläggningar…

  • surfmc

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:25

    Ska privata investerare och riskkapitalbolag in så kan ett aktiebolag dra in pengar via.

    http://www.inoff.nu

    Där är en del bolag, både seriösa och mindre seriösa som fått stora pengar in i sin verksamhet. Det är en handelsplats för aktier i bolag utanför listorna.

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:29

    @Neven 493705 wrote:

    Snackar vi investerare eller sponsorer?? Antar att det är investerare vi pratar om och då är det nog privatpersoner man får hitta.

    Finns det en affärsplan där det visas att investerar kommer att få Return on Investment och hur stor är den jämfört med risk? Vilken tidshorisont tittar man på? Hur mycket behöver man? Vilka belopp söker man per investerare?

    Jag har eventuellt kontakter om det är affärsmässiga investeringar med stor potential vi pratar om.

    Om det inte finns en affärsplan så tycker jag aboslut man behöver ta fram en bra och professionell sådan, utöver en fin liten trycksak och powerpoint som Hengo nämner. Jag kan kanske hjälpa till att kolla på en sån om ni behöver det.

    Det är investerare vi söker, har lejt konsult för att ta fram ett bra/proffsigt underlag/prospect. Har själv gjort en snabbkalkyl där return on investment ligger på ca 7 år om investeringen håller sig runt 10 milj. sek

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:35

    @surfmc 493754 wrote:

    Ska privata investerare och riskkapitalbolag in så kan ett aktiebolag dra in pengar via.

    http://www.inoff.nu

    Där är en del bolag, både seriösa och mindre seriösa som fått stora pengar in i sin verksamhet. Det är en handelsplats för aktier i bolag utanför listorna.

    Thanks, intressant webbsida….ska undersöka…

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:38

    @rimsson 493730 wrote:

    vi slår ihop våra löner som vi har fått idag, köper triss för allting och hoppas på en cable park inom en vecka?

    hahaha 🙂

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:40

    Stabilt jobbat!

    Om ni behöver nån som slänger ett kritiskt öga på affärsplanen så kan jag bistå. Konsulter kan ta bra med betalt för mycket grejjor man ofta kan lösa på egen hand eller med enkel hjälp…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.