Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:47

    @Neven 493763 wrote:

    Stabilt jobbat!

    Om ni behöver nån som slänger ett kritiskt öga på affärsplanen så kan jag bistå. Konsulter kan ta bra med betalt för mycket grejjor man ofta kan lösa på egen hand eller med enkel hjälp…

    Thanx, kanske tar upp dig på det…så lova inte för mycket 🙂

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:51
    toby;493766 wrote:
    Thanx, kanske tar upp dig på det…så lova inte för mycket 🙂

    Det är lungt, men avstår gärna från att skriva hela skiten… 🙂 Håller på en del med sånt här till vardags och har också bedömt en del affärsidéer på uppdrag av andra i mina dar.

  • wakenils

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:57

    grymt att höra att nåt är på gång! keep up the good work!

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:06

    Jag kan tänka mig att leverantörerna av kabelmekanismen också kan hjälpa till med siffror etc, om man t.ex lovar att köpa utrustning av dom sen när man fixat finansiering.

    Rixen verkar t.ex ha nån sån tjänst.

  • milkman

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:10

    ROI på 7år är för långt för att du ska få investerare i vad det mest troligt anser vara ett högriskprojekt. Försök få till ROI på 3år. Har du verkligen tänkt på allt (tex värdeökning på mark ifall den skall köpas, försäljning i butik etc?)

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:26

    @Milkman 493772 wrote:

    ROI på 7år är för långt för att du ska få investerare i vad det mest troligt anser vara ett högriskprojekt. Försök få till ROI på 3år. Har du verkligen tänkt på allt (tex värdeökning på mark ifall den skall köpas, försäljning i butik etc?)

    Håller med om att 7 år ROI är lite i längsta laget då 5 år är en tummregel, jag har som sagt gjort en snabbkalkyl, problemet är att man inte kan räkna på 12 månader/ utan 8…sen är det givetvis beroende på hur brett konceptet blir då det finns utrymme för mer en bara en kabelpark. Men det är en lång resa, svårast blir miljöbiten….. och då tänker jag inte minst våra vänner ornitologerna 🙂

  • haze

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:28

    Prata Kristijan? Han har väl oxå ganska långt gående planer om detta?

  • trumpeten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 16:55

    Hörs framöver

  • kristjans

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 17:37

    Nu hoppas jag inte att jag dödar tråden, men Toby.. Skicka mig ett mail på kristjan@nordicsurfers.com eller ring på 0732412433.

    Vi har ett projekt som är kommit väldigt långt med hensyn till etablering i GBG,Sverige.
    I samarbete med leverantör av park, Copenhagen Cabel, svensk kommun, investerare och de relevanta vattensportsföreningar samt återförsäljare av vattensportsprodukter är projektet kommit bra långt på väg.

    Vi har nu jobbat på projektet i lite mer än ett år och kartlagt allt från demografi och kundsegmenter, konkurrentanalyser till möjliga placeringar samt vattenkvalitet på dessa. Även allt från teknisk spec till bullerrapporter..

  • hengo

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 17:39

    bra jobbat!!! hur långt borta är ni nu då ungefär?

  • johnk

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 17:41

    Alla frågor som Neven ställer är intressanta tycker jag. VAd det är för summor per privat investerare vi pratar om o.s.v.. Jag skulle tycka det kunde vara kul att vara delaktig på ett sånt här projekt även om det inte betyder klirr i kassan. Vad är det för kommun vi pratar om?

  • toby

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 17:48

    @kristjans 493825 wrote:

    Nu hoppas jag inte att jag dödar tråden, men Toby.. Skicka mig ett mail på kristjan@nordicsurfers.com eller ring på 0732412433.

    Vi har ett projekt som är kommit väldigt långt med hensyn till etablering i GBG,Sverige.
    I samarbete med leverantör av park, Copenhagen Cabel, svensk kommun, investerare och de relevanta vattensportsföreningar samt återförsäljare av vattensportsprodukter är projektet kommit bra långt på väg.

    Vi har nu jobbat på projektet i lite mer än ett år och kartlagt allt från demografi och kundsegmenter, konkurrentanalyser till möjliga placeringar samt vattenkvalitet på dessa. Även allt från teknisk spec till bullerrapporter..

    Gött jobbat, vet att jag såg din tråd förra året men trodde projektet var dött, jag jobbar som konsult åt en kommun inte så långt från gbg. Vi är bara i startuppskedet, dvs 3 mycket positiva möten, har sålt in konceptet och då jag bl.a. jobbar med besöksutveckling….tror dock inte det finns underlag för 2 parker i samma upptagningsområde….jag hör av mig 🙂

  • neven

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 18:35

    Kul att höra att det händer grejjor. Kanske inte finns uttrymme för två, men se nu till att det blir en i alla fall!! Att ha kommunen i ryggen känns ju som en jättebonus, så slå era påsar ihop nu och börja bygg!

  • surfbasse

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 19:22

    kan vi inte riva bollenkollen skidsystem å slänga i i en sjö i mölnlycke bara det e ju ändå mer vatten en snö där

  • johnk

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 22:15

    Det finns ju redan sjö i Mölnlycke. Inte stans fräschaste kanske. Jag pluggade 3 år brevid den 🙂

    Bild 1: Back in the days @ hulebäcksgymnasiet. HAHA

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Investorer till Cabel Park, Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.