Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ION Fusion Drysuit – erfarenheter?

  • kitemaster

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 17:06

    Jag har den, och tycker den har varit riktigt bra! Den är förvånansvärt rörlig och huvan är najs vindskydd.
    Tyvärr har min börjat läcka i någon söm, inte mycket, men så att man blir lite irriterad för mjukisbrallorna blir småfuktiga på sina ställen. Men såna läckage brukar vara lätta att fixa.

  • topy

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 18:53

    Den är säkert bra men ser lite tråkig och “för svart “. Ifrågasätter att den har så mycket tjock neopren.( hållbarhet)
    Vi har 2st GUL torrdräkter med neoprennuddar förutom runt fötterna. Är jättenöjd, tredje året utan någon vidare vård av den. Priset och kvaliten är ett stort +.

  • acemattias

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 20:50

    GUL rules!
    Kanondrakter till budgetpris.

  • hydrolift

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 20:25

    Tack för info!

    Ska kolla GUL också. Ngn speciell modell eller finns det bara en?

    /Olle

  • cedd

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 07:56

    Jag kör Gul Enforcer, grymt nöjd. Underställ och fleece overall så klarar du en heldag i 4 gradigt vatten med 0 grader i luften. Begränsningen ligger snarare i händer och fötter. Men även där finns bra grejer nuförtiden. Min senaste vinter session innnan isen i vintras, så var det snarare konditionen som satte stopp.

    På de flesta av Gul dräkterna så är det latex muddar vid anklarna och neopren i armar och nacke. Var skeptisk till detta innan jag provat, men tror faktiskt det är en bättre lösning än ha latex muddar överallt som många andra märken kör. Polaren kör OR med latex överallt, han är blöt på armar och nacke efter varje session medans jag är snustorr, såvida det inte varit för varmt och blivit lite fukt p g a kondens. Dessutom är det kortare livslängd på latex än neopren å andra sidan enklare att byta ut latex än neopren. Men tror att när neoprenen ger sig i armar och nacke då är dräkten ändå slut på andra ställen också.

    Skulle jag köpt ny torris i dag skulle jag nog provat Gul Astro. Då kan man dra igen dragkedjan själv, kan vara så att den kanske är lite mer i vägen jämfört med att ha den på ryggen.
    I övrigt grymt prisvärda dräkter, å i princip halva priset jämfört med ION (som i o f s har innovativa och spännande lösningar).

  • hbgkitare

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 08:03
  • hydrolift

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 12:34

    Återigen, tack så mycket för informationen. Mycket matnyttigt. Har våtdräktsgrejer som klarar en vinter men man vill ju ha det lite torrt o mysigt också.

  • borste

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 12:42

    Jag har en GUL att sälja. 1500 och den är inte använd mkt. Strl L

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ION Fusion Drysuit – erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.