Senaste nytt Forums Övriga Off Topic iPad

  • bohm

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 17:42

    Den här är ju inte speciellt rolig, men det roliga är att det sändes 2006…..

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=YFNQE_TzQNI&feature=player_embedded”]YouTube- Apple I-Pad[/ame]

  • tomw

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 19:28

    Era åsikter om detta är mycket intressant. Mitt jobb på Sony Ericssson är att med ett gäng designers gör industrial och color/material design och förslår nya concept till framtida produkter.

    Om ni fick bestämma en ny produkt som vi skulle ta fram för 2011, vad skulle det vara?

    Detta är seriöst- ingen skämt- vill har seriöst svar.

    Notera att vi redan har “announced” den nya X10 med Android OS och 4″ skärm. Den kommer snart.

    TW

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 19:54

    Men den här ipaden skulle väl hamna på en kostnad runt nio papp om jag inte minns helt fel?


    TomW;596698 wrote:
    Om ni fick bestämma en ny produkt som vi skulle ta fram för 2011, vad skulle det vara?

    Har SE ngt utvecklat inom “touch-industrin”?
    Apple hade såna enorma jävla möjligheter med den här ipad men har missat några saker som antagligen är för avancerade? (I dunno…)

    En kombinerad iphone/itouch/notebook…

    Gjort iphonen i ipad storlek och utvecklat den mer mot notebook hållet och på sätt konkurrerat ut alla dessa minidatorer som finns idag.

    Hade ju varit en fruktansvärd succé. Även om det kanske hade sett jääävligt dumt ut att prata i telefon i en nuvarande ipad. Går att lösa.

  • skanepaul

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 21:35

    Jag fattar inte hur ni orkar dissa en produkt så här mycket, den är inte ens släppt och ALLA måste ha en åsikt om den! 🙂

    Apple är grymt smarta med sin marknadsföring, d.v.s. att hypa, så jävla smart! Sen kan alla bittra jävlar bara sitta där med
    sitt Apple “hatande”, haha vem bryr sig om dem och vad hjälper det!?

    Undra hur många EH Hugge sålde p.g.a. hype när det begav sig???? 🙂 Jag menar EH freestyle kiten var ju ett skämt men
    sålde som smör(Yes, jag hade en!), mmmm Waven däremot….

    Den är Apple produkt jag är mest nöjd med efter att ha kastat ut alla mina (hardcore PC fan innan) PC är Mac minin, fan vilken burk!

  • nilsson

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 21:48

    Ipad! Ja tack!

  • gadget

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 22:15

    De gör väl som alltid innan…

    Släpper en iPad utan kamera och med X Gb minne etc etc för att sedan 2 månader efter släppa en med kamera och 2X Gb minne osv…
    Jävligt störigt.

    Men jag är nöjd med min MacBook Pro och har varit nöjd med deras produkter de senaste 10 åren…

  • skanepaul

    Medlem
    30 januari, 2010 vid 14:22

    Har vi en moderator här “igen”??? 🙂

  • pedersen

    Medlem
    30 januari, 2010 vid 14:50

    Känns ju rätt ointressant om den inte kan multitaska

  • calle_b

    Medlem
    31 januari, 2010 vid 09:18

    tycker den verkar mycket intressant! Riktigt riktigt kul och smart lösning med möjligheter för Iwork-apparna för jobb, multianslutningen som gör att jag kan köra projektor, grymma möjligheter för att nyttja accelelormetern i spel, gemensam kalender i hushållet, och kul surfarunt mac(k)apär! Nä, fan en sådan blir det!

  • fastforward

    Medlem
    1 februari, 2010 vid 10:28

    Intressant att utvecklingen börjar gå mot större musikspelare igen… Den här IPaden verkar ju faktiskt inte ha en enda vettig funktion. Förutom att den ser lite halvball ut.

  • fastforward

    Medlem
    1 februari, 2010 vid 10:42
    TomW;596698 wrote:
    Era åsikter om detta är mycket intressant. Mitt jobb på Sony Ericssson är att med ett gäng designers gör industrial och color/material design och förslår nya concept till framtida produkter.

    Om ni fick bestämma en ny produkt som vi skulle ta fram för 2011, vad skulle det vara?

    Detta är seriöst- ingen skämt- vill har seriöst svar.

    Notera att vi redan har “announced” den nya X10 med Android OS och 4″ skärm. Den kommer snart.

    Bygg en allt-i-ett maskin vettja:

    *Fullgod bil-gps som inte kräver datatrafik – hållare som tillbehör.
    *RF-sändare så att man kan streama spotify till bilstereon eller styra t.ex. datorn – RF-mottagare som tillbehör
    *IR-sändare så att man kan använda den som multifjärr.
    *3,5mm-hörlursuttag för enkel musiköverföring
    * etc. etc.

    Mobilerna är på väg mot detta idag men det är få som klarar att gå hela vägen. Mjukvara är ok att köpa men den mesta hårdvaran ska vara inbyggd. Jag fattar t.ex. inte varför inte mobilerna har tagit över gps-marknaden helt och hållet ännu – det är ju bara en skärm, en gps-modul och lite “datorkraft”, hur svårt ska det vara att bygga in det i en telefon? Utan att kräva en massa datatrafik så att man inte kan köra utomlands såklart.

  • rasmus_w

    Medlem
    8 februari, 2010 vid 11:11

    Den intressantaste grejen med iPad är IMO inte prylen i sig, utan att den kör ihpone-os och inte macos, fast den är nånstans mittemellan en dator och en mobil. Och framförallt, att det innebär att Apple försöker smyga in “appstore”-modellen på datormarknaden. DVS det är nästan en dator men du kan inte ladda hem och installera appar hursomhelst, de måste installeras via appstore (ja jag HÖR att ni skriker jailbreak, jailbreak!) och de måste godkännas av Apple för att hamna i appstore.

    Det här är väldigt intressant, för det innebär ett möjligt paradigmskifte på datorsidan, där man hittills har kunnat installera appar i stort sett på vilket sätt som helst, ladda ner var som helst, en färdig binär eller källkod man kompilerar själv. Det är inte svårt att tänka sig en kommande version av MacosX som har lite extrafinesser som bara är åtkomliga för appar som installerats via “OS X Appstore”.

    iPad? Den är ointressant. Tablet är bara en formfaktor. En väldigt praktisk formfaktor för somliga, ganska ointressant för många andra. Det intressanta är vad Apple har använt formfaktorn till. Tro inte att den kommer sälja dåligt, däremot varken står eller faller Apple med den.

  • daffman

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 07:54

    Applebash!
    stone_vs_ipad.jpg

    apple_fail.jpg

  • algen

    Medlem
    12 maj, 2010 vid 22:04

    http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article9240.ece

    “enkelpedalen” är redan uppfunnen…. å ja – den är smart precis som mac:ens gränssnitt 🙂

  • wavecarver

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 04:32

    Tjena!

    Kul att läsa alla negativa skriverier om iPad. Sitter i soffan och surfar på en 17tums mac och det är rätt klumpigt. Får hem en padda nästa vecka och skall definitivt berätta för er då ifall det är någonting att ha.

    /W

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic iPad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.